eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programminggry z niepełną informacją i montecarloRe: gry z niepełną informacją i montecarlo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Roman W <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: gry z niepełną informacją i montecarlo
    Date: Wed, 9 May 2012 01:08:54 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 55
    Message-ID: <85823.1664.1336550934907.JavaMail.geo-discussion-forums@vbq19>
    References: <joc2ie$hj0$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 193.189.80.39
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1336550935 22569 127.0.0.1 (9 May 2012 08:08:55 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Wed, 9 May 2012 08:08:55 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <joc2ie$hj0$1@inews.gazeta.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=193.189.80.39;
    posting-account=EexxQQoAAAAkOfWz0VZRKLcHNpXJZLB9
    User-Agent: G2/1.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:197135
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tuesday, May 8, 2012 10:18:07 PM UTC+1, M.M. wrote:
    > Hej
    >
    > Mamy dan� jak�� gr� z niepe�n� informacj�, np. gr�
    > karcian� w tysi�ca. Dysponujemy komputerem z dowolnie
    > du�� moc� obliczeniow�. Trzeba napisa� algorytm kt�rego
    > na d�u�� met� (w du�ej ilo�ci gier) nie pokona �aden
    > inny algorytm, a co najwy�ej z nim zremisuje. Jaki to
    > powinien byďż˝ algorytm?
    >
    > Niby znam odpowiedďż˝ na to pytanie. Niby wystarczy dla wielu
    > losowych rozdaďż˝ przeszukaďż˝ drzewo gry. Ale jakoďż˝ nie potrafiďż˝
    > uwzgl�dni� w tym wszystkim informacji z poprzednich ruch�w i
    > blefowania.
    >
    > Zwykle zak�adamy �e nasi przeciwnicy zagraj� optymalnie. Za��my
    > �e jeden z przeciwnik�w w pierwszym ruchu k�adzie np. asa kier.
    > Co powinien w takiej sytuacji zrobiďż˝ optymalny algorytm? Chyba
    > powinien przeanalizowa� wszystkie mo�liwe rozdania i nast�pnie
    > wzi�� tylko te w kt�rych po�o�enie asa kier jest dla naszego
    > przeciwnika ruchem optymalnym. W ten spos�b algorytm zaw�zi
    > zbi�r mo�liwych kart jakie mo�e posiada� nasz przeciwnik. Wszystko
    > by�oby pi�knie, gdyby nasz przeciwnik nie wiedzia� o tym, �e
    > w�a�nie dokonamy takiej analizy. Wi�c nasz przeciwnik czasami
    > wykona ruch nieoptymalny w�a�nie po to, aby taka analiza przynosi�a
    > nam mo�liwie ma�o korzy�ci.
    >
    > No i w�a�nie tutaj si� gubi�. Jaki algorytm zagra optymalnie w
    > tysi�ca? Jaki algorytm b�dzie optymalnie blefowa� i uwzgl�dnia�
    > optymalne blefowanie u przeciwnik�w?

    Podobne problemy czesto rozwiazuje sie w matematyce finansowej. Jezeli zalozysz, ze
    gra trwa maksymalnie N ruchow (to chyba jest prawda dla tysiaca?), to drzewko gry
    mozesz po prostu przejsc od konca. To powinno uwzglednic blefy.
    Poczytaj o metodach wyceny opcji amerykanskich na drzewach i metoda "least squares
    Monte Carlo".

    RW

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: