eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowafotografia bezplatnaRe: fotografia bezplatna
  • Data: 2010-06-16 10:34:18
    Temat: Re: fotografia bezplatna
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał:

    >
    >> to w a nie powoduje spadek cen.
    >>> Jest spora grupa tematów , do których "amator" nie podejdzie nawet.
    >>>
    >> Jaki to procent tematów?
    >
    > Wbrew pozorom nie tak mały. Policz cały rynek reklamowy, modowy, sportowy
    > i część przyrodniczego. Prasa i serwisy informacyjne biorą dużo ilościowo,
    > ale mało płacą, ale do tego nie ogranicza się rynek fotografii
    > profesjonalnej.
    >
    Uważasz, ze amator nie podejdzie do żadnego tematu reklamowego czy
    sportowego? Obawiam się, ze nie doceniasz wielu amatorów. Fakt, ze duży
    koncern raczej będzie wolał zmniejszyć ryzyko i powierzyć pracę sprawdzonemu
    zawodowcowi, ale znam sporo przypadków małych firm gdzie zdjęcia do katalogu
    wykonywał sam właściciel albo znajomy fotoamator.

    >
    >>> Empiria temu przeczy. Tzn sprzeda jakieś 5% tego co konkurencja
    >>> dysponująca profesjonalnym produktem reklamowym.
    >>
    >> Jakość zdjeć prezentowanych w większości folderów reklamowych jakoś nie
    >> zawsze kojarzy mi się z 'profesjonalnym produktem'. Często widzę
    >> przeciętność, nawet wręcz bylejakość...
    >
    > I ta bylejakość kosztuje zazwyczaj więcej niż 1k zł za zdjęcie (pomińmy
    > gazetki hipermarketów). Te dobre zazwyczaj zaczynają się od wielokrotności
    > tej stawki.
    >
    W całym rozumowaniu brakuje jednego elementu - czy potencjalny klient
    oglądając folder czy plakat reklamowy będzie w stanie odczuć różnicę między
    zdjeciem wykonanym przez profesjonaloistę i amatora. Bo jeśli nie będzie
    widział, to... czy warto przepłacać za zdjęcia?

    >
    >>> Czy ja pisałem o gazetach ? Koszt tych kilku zdjęć to i tak jest
    >>> procent , góra dwa kosztów porządnej kampanii reklamowej , i ułamek
    >>> promila wprowadzenia produktu na rynek.
    >>
    >> Kolejny raz zapytam o procent - jaki procent zleceń stanowią poważne
    >> kampanie reklamowe?
    >
    > Otwórz pierwszą lepszą gazetę i policz reklamy. Do ~90% potrzebne były
    > zdjęcia, większość kosztowała od paru tys. do parudziesięciu (sic!).
    >
    >
    >> Nie wątpię, ze przy poważnych kampaniach reklamowych tak włąśnie się
    >> rozumuje. Ale... ile takich kampanii jest? Podejrzewam,.że to w sumie
    >> niewielki, można powiedzieć niszowy segment rynku.
    >
    > Nie żartuj sobie. Nie masz telewizora, kioski omijasz szerokim łukiem, a
    > widząc billboar zamykasz oczy? Do całej tej makulatury użyte zostały
    > jakieś zdjęcia, w znakomitej większości wymagające poziomu umiejętności i
    > sprzętowego przekraczającego możliwości 95% amatorów.
    >
    Mam wrażenie, że jednak nie doceniasz amatorów.


    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: