eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowafotografia bezplatnaRe: fotografia bezplatna
  • Data: 2010-06-16 13:19:08
    Temat: Re: fotografia bezplatna
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2010-06-16 13:57:35 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > de Fresz pisze:
    >> Do wielu nie podejdzie, bo sprzęt potrzebny do wykonania takich zadań
    >> na przyzwoitym poziomie kosztuje krocie. No chyba że coś się zmieniło,
    >> i teraz 400/2.8 czy w miarę kompletnie wyposażone studio są standardem
    >> wśród amatorów.
    >
    > 400/2.8? Ile procent zdjęć? Promil?

    Spytaj tych, co zawodowo trzaskają sport, albo zwierzątka.


    > Do reklamy trzeba w większości przypadków środkowego zakresu kita, byle
    > był ostry.

    Wiadro stałek sprawdza się lepiej, zwłaszcza jak zdjęcia są dmuchane
    ponad miarę (a są nader często).


    >> I efekty pod postacią marności są najczęściej widoczne na pierwszy rzut
    >> oka - nawet dla lajkonika. Ale zawsze znajdą się tacy, co to stwierdzą,
    >> że "nie widać różnicy", zwłaszcza gdy połechtana zostanie ambicja
    >> poprzez wykonanie dzieła własnoręcznie lub finansowego interesu życia.
    >> Ale to wcale nie większość.
    >
    > Tak, w ogóle.
    > Poza tym ta różnica odchodzi do historii, jakość zielonych programów
    > jest coraz lepsza.

    Taaaaa i już te programy same lepiej wiedzą, czy zdjęcie zyska na
    płytszej czy większej GO, jak krótki czas jest potrzebny i na jakiej
    ogniskowej.


    > Już tylko kadr i jego estetyka jest tym, co wyróżnia dobre zdjęcia.

    Pomijając takie duperelki jak oświetlenie i stylizacja.


    >> To już trzeba by się pokusić o jakieś badania statystyczne na szerszą
    >> skalę. Ja twierdzę, że każdy obdarzony jako-tako rozwiniętym zmysłem
    >> postrzegania ją dostrzeże, ale to nie ja jestem marketoidem zlecającym
    >> takie roboty.
    >
    > Ale po sekundzie refleksji ląduje na ziemi, albo raczej w księgowości.
    > Olbrzymia część rynku ma jeden priorytet - optymalizować pod cenę.

    Optymalizacja wydatków nie polega tylko na kupowaniu barachła za 1/10
    ceny porządnej roboty.


    > A ja mam inne spostrzeżenia - rynek reklamy szuka jak najtańszych
    > źródeł. Kupiane kadry z chin dopala grafik na półtora etatu kilkoma
    > pluginami wypiękniającymi i tak się to kręci. I to nie są tylko gazetki
    > z tesco...

    Szczęśliwie ja mam do czynienia z jakąś inną branżą reklamową. Owszem,
    jest cięcie kosztów (wystarczy powiedzieć, że przez ostatnie 10 lat
    stawki się prawie nie zmieniły, a czasem nawet nieco spadły, co biorąc
    pod uwagę inflację realnie jest obniżką), ale jakoś nikomu nie
    przychodzi do głowy brać byle kogo z ulicy za grosze. Tnie się na
    czasie produkcji, targuje o byle pierdoły, zmienia się struktura
    wydatkow, ale sesje dalej swoje kosztują.


    --
    Pozdrawiam
    de Fresz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: