  • Data: 2010-06-16 11:57:35
    Temat: Re: fotografia bezplatna
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    de Fresz pisze:
    > Do wielu nie podejdzie, bo sprzęt potrzebny do wykonania takich zadań na
    > przyzwoitym poziomie kosztuje krocie. No chyba że coś się zmieniło, i
    > teraz 400/2.8 czy w miarę kompletnie wyposażone studio są standardem
    > wśród amatorów.

    400/2.8? Ile procent zdjęć? Promil?
    Do reklamy trzeba w większości przypadków środkowego zakresu kita, byle
    był ostry.

    > I efekty pod postacią marności są najczęściej widoczne na pierwszy rzut
    > oka - nawet dla lajkonika. Ale zawsze znajdą się tacy, co to stwierdzą,
    > że "nie widać różnicy", zwłaszcza gdy połechtana zostanie ambicja
    > poprzez wykonanie dzieła własnoręcznie lub finansowego interesu życia.
    > Ale to wcale nie większość.

    Tak, w ogóle.
    Poza tym ta różnica odchodzi do historii, jakość zielonych programów
    jest coraz lepsza. Już tylko kadr i jego estetyka jest tym, co wyróżnia
    dobre zdjęcia.

    > To już trzeba by się pokusić o jakieś badania statystyczne na szerszą
    > skalę. Ja twierdzę, że każdy obdarzony jako-tako rozwiniętym zmysłem
    > postrzegania ją dostrzeże, ale to nie ja jestem marketoidem zlecającym
    > takie roboty.

    Ale po sekundzie refleksji ląduje na ziemi, albo raczej w księgowości.
    Olbrzymia część rynku ma jeden priorytet - optymalizować pod cenę.

> [...]
    > "prawa", ale nie zgodzę się, że da się to zrobić za jedną fyfdziesiątą
    > ceny przez amatora.
    > Nie zapominaj, że w reklamie nie ma miejsca na powtarzanie sesji w
    > nieskończoność, bo "coś nie wyszło". Jest opłacona modelka, stylista,
    > wizażystka itp., są umówieni ludzie z agencji i klient, materiał MUSI
    > być taki, aby dało się coś z niego wybrać. Na jutro, najdalej pojutrze.
    > A nie tylko pan Józio, co se sam coś tam poustawia w piwnicznym studio,
    > może mu coś wyjdzie przy 5. podejśiu i będzie na za dwa tygodnie. Plus

    A ja mam inne spostrzeżenia - rynek reklamy szuka jak najtańszych
    źródeł. Kupiane kadry z chin dopala grafik na półtora etatu kilkoma
    pluginami wypiękniającymi i tak się to kręci. I to nie są tylko gazetki
    z tesco...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl