  • 81. Data: 2009-05-12 08:01:34
    Temat: Re: (foto) sezon ślubnyrozpoczęty ;)
    Od: "iso" <n...@i...pl>

    "Janko Muzykant" napisał:

    > No więc konkretne porównanie, bo właśnie miałem okazję będąc w Wiedniu -
    > tam jest dobra estetyka, a tu dziadostwo :)

    No Panie ale gdzie Rzym, a gdzie Krym.

    A inaczej ja bym nie porównywał poziomu zdjęć ślubnych
    do innych tych niosących znamiona dobrego rzemiosła
    czy sztuki.
    Naturalne, że tutaj stosuje się sztuczki a nie warsztat,
    bo tak szybciej i przyjemniej.

    Zupełnie abstrahuje od tego czy tak jest słusznie
    czy nie, bo to zmartwienie fotografa i fotografowanego.

    pozdrówka,
    wr,
    www.isonet.pl

  • 82. Data: 2009-05-12 08:23:53
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 11 maj (poniedziałek), gdy o godzinie 23:55 *Czornyj* w pocie czoła
    naskrobał(a):

    > Byli swego czasu tacy, co chcieli wprowadzić u nas estetykę
    > uniwersalną - zawdzięczamy im najbardziej renesansowe miasto na
    > świecie: Nową Hutę, niezrównanej cudności PKiN, czy niezapomnianą
    > frazę "Niech żyje nam towarzysz Stalin, co usta słodsze ma od malin!"
    nie mieszaj prostactwa z metafizyką.

    > "Czym jednak jest piękno, tego nie wiem" - napisał w swym traktacie o
    > malarstwie niezrównany Albrecht Dürer i mz. wyczerpał temat.
    Jedni całe poświęcają na szukanie ideału piękna, a inni zadowalają się
    jego "cieniem".

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-05-12 10:17:41

  • 83. Data: 2009-05-12 08:25:54
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 11 maj (poniedziałek), gdy o godzinie 21:36 *Janko Muzykant* w pocie
    czoła naskrobał(a):

    > No więc konkretne porównanie, bo właśnie miałem okazję będąc w Wiedniu -
    > tam jest dobra estetyka, a tu dziadostwo :)

    znaczy się możesz to wyjaśnić? Gdzie jest to "dziadostwo": na grupie, w
    Polsce, u Ciebie w domu??

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-05-12 10:24:37

  • 84. Data: 2009-05-12 08:28:54
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Heraklit napisał(a):
    > Był 11 maj (poniedziałek), gdy o godzinie 23:55 *Czornyj* w pocie czoła
    > naskrobał(a):

    > nie mieszaj prostactwa z metafizyką.

    Tak mi się skojarzyło:

    To wcale nie wymagało wielkiego charakteru
    nasza odmowa niezgoda i upór
    mieliśmy odrobinę koniecznej odwagi
    lecz w gruncie rzeczy była to sprawa smaku
    Tak smaku

    w którym są włókna duszy i chrząstki sumienia
    Kto wie gdyby nas lepiej i piękniej kuszono
    słano kobiety różowe płaskie jak opłatek
    lub fantastyczne twory z obrazów Hieronima Boscha
    lecz piekło w tym czasie było jakie
    mokry dół zaułek morderców park
    nazwany pałacem sprawiedliwości samogonny Mefisto w leninowskiej kurtce
    posyłał w teren wnuczęta Aurory
    chłopców o twarzach ziemniaczanych
    bardzo brzydkie dziewczyny o czerwonych rękach

    Zaiste ich retoryka była aż nazbyt parciana
    (Marek Tulliusz obracał się w grobie)
    łańcuchy tautologii parę pojęć jak cepy
    dialektyka oprawców żadnej dystynkcji w rozumowaniu
    składnia pozbawiona urody koniunktiwu

    wer

  • 85. Data: 2009-05-12 08:30:20
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Heraklit pisze:

    > znaczy się możesz to wyjaśnić? Gdzie jest to "dziadostwo": na grupie, w
    > Polsce, u Ciebie w domu??

    Na ulicy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 86. Data: 2009-05-12 08:32:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    iso pisze:
> [...]
    > do innych tych niosących znamiona dobrego rzemiosła
    > czy sztuki.
    > Naturalne, że tutaj stosuje się sztuczki a nie warsztat,

    A dlaczego? Odpierdzielać coś, bo tak jest szybciej i przyjemniej?
    Czy mam rozumieć, że ślubne zdjęcia mają być skazane na dziadostwo, a
    warsztat i sztuka mają być zachowane na inne okazje? A może właśnie tak
    jest, tylko nikt nie chce o tym powiedzieć pierwszy? :)

    > Zupełnie abstrahuje od tego czy tak jest słusznie
    > czy nie, bo to zmartwienie fotografa i fotografowanego.

    No i jeszcze tych, co to muszą widzieć.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /co jest ważniejsze - jakość, czy ilość?/

  • 87. Data: 2009-05-12 08:40:22
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 12 May 2009 10:25:54 +0200, Heraklit <w...@p...onet.pl>
    wrote:

    >znaczy się możesz to wyjaśnić? Gdzie jest to "dziadostwo": na grupie, w
    >Polsce, u Ciebie w domu??
    Może troche nie na temat, ale - wyjedź gdzieś sobie za granicę, ale w
    kierunku zachodnim, ewentualnie Skandynawia, pochodź sobie po mieście
    i poobserwuj różnice. Niestety tamtejsze miasta są o wiele bardziej
    estetyczne niż nasze, bardziej uporządkowane i harmonijne, nie mam
    wrażenia bałaganu estetycznego. My za to mamy zachłyśnięcie się ,,ja
    mogę inaczej''. Obawiam się tylko jednego, że o ile kiedyś zacznie się
    u nas zwracać uwagę na estetykę, to już będzie za późno.

    I niestety wracając ,,na swoje stare śmieci'', do Polski też mam
    wrażenie, że estetycznie to tu jest ,,dziadostwo'' i ,,smietnik'',
    przynajmniej w architekturze.

    Możliwe, że Jankowi chodziło o coś innego, ale daję to jako przykład o
    co mogło mu chodzić.
    --
    Grzegorz Krukowski
    Ministerstwo Głupich Kroków ostrzega:

  • 88. Data: 2009-05-12 08:51:01
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 12 maj (wtorek), gdy o godzinie 10:40 *Grzegorz Krukowski* w pocie
    czoła naskrobał(a):

> [...]
    > i poobserwuj różnice. Niestety tamtejsze miasta są o wiele bardziej
    > estetyczne niż nasze, bardziej uporządkowane i harmonijne, nie mam
    tylko kraje, które opisujesz nie miały 40 lat sowieckiej kultury jak
    kanonu "piękna".

    > I niestety wracając ,,na swoje stare śmieci'', do Polski też mam
    > wrażenie, że estetycznie to tu jest ,,dziadostwo'' i ,,smietnik'',
    > przynajmniej w architekturze.
    Jedź na południe np.: Włochy - estetyka już nie jest tak "sterylna",
    miejscami podobna do naszej.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-05-12 10:47:23

  • 89. Data: 2009-05-12 08:53:38
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 12 maj (wtorek), gdy o godzinie 10:28 *b...@n...pl* w pocie czoła
    naskrobał(a):

    > Zaiste ich retoryka była aż nazbyt parciana
    > (Marek Tulliusz obracał się w grobie)
    > łańcuchy tautologii parę pojęć jak cepy
    > dialektyka oprawców żadnej dystynkcji w rozumowaniu
    > składnia pozbawiona urody koniunktiwu

    zaiste, istota "najlepszego" systemu.

    P.S.
    a kto autorem jest?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-05-12 10:51:28

  • 90. Data: 2009-05-12 08:55:18

    Heraklit napisał(a):
    > Był 12 maj (wtorek), gdy o godzinie 10:28 *b...@n...pl* w pocie czoła
    > naskrobał(a):

    > zaiste, istota "najlepszego" systemu.
    >
    > P.S.
    > a kto autorem jest?

    Zbigniew Herbert, niestety nie otrzymał nobla, a uważam, że z polskich
    poetów, jemu najbardziej się należała ta nagroda.

    wer