  • 91. Data: 2009-05-12 09:00:25
    Temat: Re: (foto) sezon ślubnyrozpoczęty ;)
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:
> [...]
    > i poobserwuj różnice. Niestety tamtejsze miasta są o wiele bardziej
    > estetyczne niż nasze, bardziej uporządkowane i harmonijne, nie mam
    > wrażenia bałaganu estetycznego. My za to mamy zachłyśnięcie się ,,ja
    > mogę inaczej''. Obawiam się tylko jednego, że o ile kiedyś zacznie się
    > u nas zwracać uwagę na estetykę, to już będzie za późno.
    >
    > I niestety wracając ,,na swoje stare śmieci'', do Polski też mam
    > wrażenie, że estetycznie to tu jest ,,dziadostwo'' i ,,smietnik'',
    > przynajmniej w architekturze.
    >
    > Możliwe, że Jankowi chodziło o coś innego, ale daję to jako przykład o

    Dokładnie o to mi chodziło i byłem mocno zdziwiony pytaniem Heraklita.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 92. Data: 2009-05-12 09:03:25
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Heraklit pisze:
    > tylko kraje, które opisujesz nie miały 40 lat sowieckiej kultury jak
    > kanonu "piękna".

    No i co? To już nie mamy mózgu, żeby po dwudziestu latach choć nie
    kreować ale choć kopiować to co dobre?

    > Jedź na południe np.: Włochy - estetyka już nie jest tak "sterylna",
    > miejscami podobna do naszej.

    Bo tam też są dziady i to nie są dobre wzorce.

    A tak przy okazji - wchodzę do publicznej toalety, a tam Polak siłujący
    się z mydłem w płynie do drugiego: ''jak to się robi z tym dziwnym tu?''

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /piękne chwile w życiu? - tak się zmęczyć, żeby nie mieć ochoty na seks/

  • 93. Data: 2009-05-12 09:17:28
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 12 maj (wtorek), gdy o godzinie 10:55 *b...@n...pl* w pocie czoła
    naskrobał(a):

    > Zbigniew Herbert, niestety nie otrzymał nobla, a uważam, że z polskich
    > poetów, jemu najbardziej się należała ta nagroda.

    Był chyba najbardziej "odpowiedzialny" za przebudzenie umysłów do
    myślenia - a nagrodę otrzymała W.Szymborska...

    http://www.polonia.org/herbertzb.htm

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-05-12 11:07:16

  • 94. Data: 2009-05-12 09:17:33
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 12 May 2009 10:51:01 +0200, Heraklit <w...@p...onet.pl>
    wrote:

    >tylko kraje, które opisujesz nie miały 40 lat sowieckiej kultury jak
    >kanonu "piękna".
    Tyle że ,,nowy wspaniały system'' panuje już przeszło 20 lat. Wiesz,
    ile jeszcze będziesz tłumaczył nasą indolencję tym, że cośtam,
    kiedyśtam?

    >Jedź na południe np.: Włochy - estetyka już nie jest tak "sterylna",
    >miejscami podobna do naszej.
    Oczywiście, jestem tego świadom. Ale wracając do kwestii powyżej -
    znajdź w Google Earth takie miasto Schwerin, jest ono w byłbym
    NRDówku. Obejrzyj sobie na mapie jak wyglądały okolice zamku i parku.
    W chwili obecnej odbywa się tam wystawa ogrodnicza BUGA i jak
    pojedziesz tam i zobaczysz jak to teraz wyglądasz to się zdziwisz.
    Przez 10 lat Niemcy odświerzyły i przebudowały ten teren, tak że
    zrobił się z tego całkiem przyjemna enklawa w mieście. I oni też mieli
    komunizm, i socrealizm a potrafili (pomijam tu kwestię pieniędzy) -
    chciałbym aby u nas też proporcjonalnie tak się zmieniało.

    Generalnie mnie zwiedzanie NRDówka wprowadza w złość - oni też byli
    zniszczeni ale ta odbudowa prowadzona jest estetycznie a nie każdy
    sobie rzepkę skrobie. Ech ta sarmacka niezależność ...
    --
    Grzegorz Krukowski
    Ministerstwo Głupich Kroków ostrzega:

  • 95. Data: 2009-05-12 09:20:17
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > No i co? To już nie mamy mózgu, żeby po dwudziestu latach choć nie
    > kreować ale choć kopiować to co dobre?

    > Bo tam też są dziady i to nie są dobre wzorce.

    Jak się wraca z południa Europy do Warszawy, to zawsze jest jeden efekt,
    cholera jak tu czysto. Z północy, jak tu brudno! Ale to już kwestia
    mentalności.
    Miasta są zaśmiecone wszędzie. Śmietnik wizualny, śmietnik
    oświetleniowy. Zdjęcia nocne to koszmar w tej chwili, latarnie różnych
    rodzajów, światło żarowe, sodowe, jarzeniowe. Każde innej barwy. Reklamy
    wciskane wszędzie, kibole z farbami w sprayu. Do tego dochodzą szybkie
    zmiany w tryndach w architekturze, co chwila nowy trynd, co jeden to
    gorszy. Na szczęście przeminęła moda na budynki w kształcie bunkrów
    (wide BUW). Wynika to też z zadufania architektów, ja jestem najlepszy i
    te śmieszne pałace z XVII w. to mogą się schować przy moim dziele. Jeśli
    kiedyś jakiś nurt architektoniczny trwał 50 lat, to była szansa, że cała
    ulica będzie przebudowana w jednym stylu. W tej chwili zmiany co 3 lata
    nie dają szansy na coś takiego.
    Dodatkowo urządzenia techniczne, lampy, kable, przewody trakcyjne tworzą
    pajęczynę, którą ciężko ominąć w zdjęciach. Cały czas w kadr wchodzi
    mała architektura, potrzebna, ale często zbyt krzykliwa lub toporna.
    Pewnie wiele osób się tu trudziło z ujęciem jakiegoś budynku lub drzewa,
    tak, żeby nie było widać tego śmietnika, pudła na piasek lub skrzynki
    energetycznej.

    wer

  • 96. Data: 2009-05-12 09:25:24
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 12 maj (wtorek), gdy o godzinie 11:03 *Janko Muzykant* w pocie czoła
    naskrobał(a):

    > No i co? To już nie mamy mózgu, żeby po dwudziestu latach choć nie
    > kreować ale choć kopiować to co dobre?
    Wychowywanie nie polega tylko na wskazaniu, ale na przykładzie. A jaki
    daje nam przykład elita i ta polityczna, a i ta od business-u?

    > Bo tam też są dziady i to nie są dobre wzorce.
    >
    > A tak przy okazji - wchodzę do publicznej toalety, a tam Polak siłujący
    > się z mydłem w płynie do drugiego: ''jak to się robi z tym dziwnym tu?''
    eee, a Anglicy w Polsce to niby jak się zachowują?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-05-12 11:19:31

  • 97. Data: 2009-05-12 09:28:08
    Od: "iso" <n...@i...pl>

    "Janko Muzykant" napisał:

    > A dlaczego? Odpierdzielać coś, bo tak jest szybciej i przyjemniej?

    To chyba wystarczający powód :-)

    > Czy mam rozumieć, że ślubne zdjęcia mają być skazane na dziadostwo, a
    > warsztat i sztuka mają być zachowane na inne okazje? A może właśnie tak
    > jest, tylko nikt nie chce o tym powiedzieć pierwszy? :)

    No cóż fotografowie ślubni prześcigają się w tym kto ma więcej terminów
    zajętych więc na to wychodzi, że tak musi być.
    Można powiedzieć, że to zbyt duży rynek, żeby było w nim miejsce na sztukę,
    która jeśli tam jest to na pewno jest w mniejszości.

    Nie zauważyłeś też pewniej przypadłości, że przeciętny fotograf ślubny
    rozwija swój warsztat w miarę poznawania nowych funkcji w aparacie?
    Wszystko jest w totalnej opozycji do tego co chcemy pokazać
    istotne jest jak chcemy to pokazać.
    Wybieramy technikę np. szeroki kąt i HDR i lecimy z koksem :D

    > No i jeszcze tych, co to muszą widzieć.

    Wychodzi na to, że też.
    Ale zawsze mamy wybór, nie musimy oglądać :-)

    pozdrówka,
    wr,
    www.isonet.pl

  • 98. Data: 2009-05-12 09:31:00
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 12 maj (wtorek), gdy o godzinie 11:17 *Grzegorz Krukowski* w pocie
    czoła naskrobał(a):

    > Generalnie mnie zwiedzanie NRDówka wprowadza w złość - oni też byli
    > zniszczeni ale ta odbudowa prowadzona jest estetycznie a nie każdy
    > sobie rzepkę skrobie. Ech ta sarmacka niezależność ...

    Pieniądze NRF, kultura polityczna NRF, doświadczenie NRF i
    najważniejsze: zastąpienie struktur władzy DDR (ludzi również)
    NRF-owską.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-05-12 11:27:24

  • 99. Data: 2009-05-12 09:32:47
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Heraklit napisał(a):
> [...]
    >
    > Pieniądze NRF, kultura polityczna NRF, doświadczenie NRF i
    > najważniejsze: zastąpienie struktur władzy DDR (ludzi również)

    I stabilne prawodastwo. My cały czas budujemy system prawny, oni tylko
    modyfikują.

    wer

  • 100. Data: 2009-05-12 09:39:41
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 12 May 2009 11:20:17 +0200, "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    wrote:

    >Jak się wraca z południa Europy do Warszawy, to zawsze jest jeden efekt,
    >cholera jak tu czysto. Z północy, jak tu brudno! Ale to już kwestia
    >mentalności.

    Nie twierdzę że nie, ale mi się zdarza obracać jedynie wśród Teutonów
    ;)

> [...]
    >rodzajów, światło żarowe, sodowe, jarzeniowe. Każde innej barwy. Reklamy
    >wciskane wszędzie, kibole z farbami w sprayu.

    To jest oczywista oczywistość.

> [...]
    >kiedyś jakiś nurt architektoniczny trwał 50 lat, to była szansa, że cała
    >ulica będzie przebudowana w jednym stylu. W tej chwili zmiany co 3 lata

    Ale tu się kłania brak nadzoru architektonicznego. Osobiście nie widzę
    niczego złego aby jeden, dwa budynki były w zupełnie innym
    ,,porządku'' ale dopasowane do charakeru ulicy. Za to zgadzam się z
    przeciwnikami systemu co budynek to inny styl.

    Należy również zwrócić uwagę, że inna sytuacja jest w mieście, które
    istnieje sobie 1000 lat i należy z jednej strony wpasować się w
    istniejący wygląd a z drugiej wprowadzić coś nowego, a co innego w
    drewnianych skandynawskich wiochach, o krótkiej historii i drewnianej
    zabudowie.

    Dla mnie w Polsce głównym problemem jest brak tego nadzoru. Osobiście
    wątpię, czy inni ludzie, w swej masie są bardziej wyrobieni
    estetycznie, za to umocowanie nadzoru jest takie, że się mu nie
    podskoczy. Tym bardziej, że tu chodzi o drobne sprawy - że kamienica
    jest jednakowo pomalowana, że każde okno ma taki sam wygląd, etc.
    Uporządkowanie takich ,,drobnostek'' pozwoli na zdecydowane
    polepszenie wyglądu.