  • Data: 2011-04-28 13:27:18
    Temat: Re: [film] wariat?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 27 Apr 2011 23:15:20 +0200, Shrek

    > Ta. A policjant reklamujący tą akcję, twierdził, że jak masz kilkanaście
    > metrów wolnego na prawym, to masz wracać na prawy - nawet jeśli dalej
    > zamierzasz wyprzedzać - bo tak.

    To zależy od różnicy prędkości -- ale generalnie się z tym zgadzam
    i tak też w zdecydowanej większości przypadków jeżdżę.

    > Efekt będzie taki, że za jazdę lewym
    > pasem będzie mandat albo za przekroczenie prędkości, albo za utrudnianie
    > ruchu. Nie po to oni mają akcję, żeby się kierowac rozsądkiem, ale żeby
    > statystyki podciągnąć.

    Ja się cieszę, że zaczęli w końcu za to także gonić. Do czego to podobne,
    żeby prawy pas (przy trzech pasach na moście Siekierkowskim w DC) służył do
    wyprzedzania bo lewy i środkowy bezsensu zawalony? Dzisiaj to samo miałem
    na Al. Krakowskiej -> Janki [DC]. Jedzie pacjent jakimś zgraconym UNO na
    środku, lewym pasem na jego wysokości jedzie jakiś Mercedes beczka i tak
    się kulają na odcinku prawie kilometra -- a z tyłu ludzi k...ca strzela i
    muszą się tarabanić na prawy i wyprzedzać tych dwóch, inaczej ich nie
    nazwę, debili. Nadmienię, że nie skręcał w lewo ani jeden, ani drugi -- a
    skrzyżowania minęli w ten sposób trzy. Ja skręciłem w prawo, a oni
    pojechali tak dalej. BTW Nie było dziur na prawym, ani kolein. :P

    > Też tak myśle, ale w w razie kolizji byłoby IMHO dyskusyjnie.

    Widzisz tu choć cień szansy na kolizję? Ja nie widzę.

    Tak samo jak tu: http://youtu.be/_ljCz1CbSRc
    Oczywiście ten Yaris też jedzie w wyjątkowo irytujący sposób (sam się
    pienię jak ludzie nie potrafią korzystać z pasa... BTW wg prawa drogowego
    to się nazywa pas "włączania" a nie jakiś "pas rozruchowy"), ale mimo
    wszystko zachowanie Adasia to dla mnie zwyczajny przejaw kompleksu małego
    członka.

    > Staram się nie zapominać;) Pomijając koleiny jest jeszcze martwe pole -
    > niby powinienem wszystko przewidzieć i sprawdzić, ale diabeł nie śpi, a
    > większość wypadków wynika z jakiś błachostek. Po co bez sensu wykonywać
    > zbędne manewry?

    Jak już napisałem wcześniej, dla mnie jest to forma "ćwiczenia" orientacji.
    Nie pozwala "usnąć" zmysłom , każe cały czas być aktywnym, obserować
    sytuację na drodze aby ruch był możliwie jak najbardziej płynny. To jedna z
    zalet tych manewrów, nawet jeśli nie przynoszą praktycznie nic dla samej
    jazdy i to samo uzyskałoby się jadąc tylko lewym pasem.

    --
    Pozdor Myjk