-
Data: 2012-07-20 13:05:52
Temat: Re: emyto...
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]qlphon napisał:
>> Lepiej pod jakim względem? Bo jeśli chodzi o korki, to prawda, ludzi ze
>> czterdziestu samochodow można pomieścić w jednym autobusie.
>
> mała korekta: w autobusie jest powiedzmy 50 miejsc siedzących,
> ponieważ mówimy o ruchu na autostradzie, nie zajmujemy sie autobusami
> miejskimi z miejscami stojącymi
> zakładając równą % obsadę pojazdów masz mniej korzystny współczynnik,
> powiedzmy 1:10
> teoretycznie, bo prawie nigdy autobusy nie są pełne a samochody przewożą
> średnio 1,5 osoby...
Co do samochodów, racja, ale z autobusami tak raczej nie jest. Nawet
słyszy się o wpadkach przeładowanych autobusów gdzieś nia drogach.
Międzymiastowy transport autokarowy jest ekonomiczny i wygodny dla
pasażerów tam, gdzie liczba pasażerów jest dużo (kilkakrotnie) większa
niż pojemność pojazdu. W zależności od liczby chętnych na podróż o danej
godzinie, przewoźnik podstawia trzy albo siedem pojazdów. Każdy na siebie
zarobi. W przypadku kolei tak się nie da, a z samolotami udaje się bardzo
rzadko (czasem zamienia się dużą maszynę na mniejsza i odwrotnie).
>> Ale gdy idzie o zużycie jezdni, to powyżej napisano samą prawdę --
>> proporcja nie jest jak jeden do kilku dziesiątek, tylko jeden do kilku
>> tysięcy!
>
> i to jest sedno problemu: za co właściwie płacimy na autostradzie...
Ja mam do tego podejście historyczne. Rzymianie budowali swoje znakomite
drogi z podatków. Wtedy podatki miały jeden główny cel: obrona imperium.
Po to też budowano drogi -- aby armia mogła się szybko przemieszczać
od granicy do granicy, tam gdzie akurat zachodziła potrzeba ucięcia łba
barbarzyńcy. Z tych dróg mógł też korzystać każden jeden Rzymianin,
choćby uprawiając jakis handelek. Jak sobie tak jechał swoją bryką, to
miał czas na refleksję, że podatki to nie do końca samo zło.
Ten system (płacę na wojsko i mocne państwo, a ja, słaba jednostka, mam
z tego korzyści) utrzymał się przez tysiące lat. Przykre, że dopiero za
naszych daliśmy sobie wmówić, że za drogi trzba płacić ekstra, bo nasza
kasa z podatków została roztrwoniona na jakieś bzdury.
>> Gdyby tak po Warszawie jeździły tylko samochody osobowe, to remonty
>> ulic by starczały na dłuuugie lata.
>
> myślisz w dobrym kierunku, ale pamiętaj, że autobusy mają znacznie
> mniejsze dmc niż tiry - to one głównie dewastują drogi...
Ale tiry nie zatrzymują się na każdym przystanku. Tutaj widać jakie
zniszczenia powodują miejskie autobusy.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 20.07.12 13:07 J.F
- 20.07.12 13:10 J.F
- 20.07.12 13:13 J.F
- 20.07.12 13:24 J.F
- 20.07.12 13:26 Jarosław Sokołowski
- 20.07.12 13:35 Jarosław Sokołowski
- 20.07.12 13:50 J.F
- 20.07.12 13:58 Waldemar Krzok
- 20.07.12 14:45 J.F
- 20.07.12 15:45 J.F
- 20.07.12 17:42 Waldemar Krzok
- 20.07.12 18:01 Jarosław Sokołowski
- 20.07.12 18:15 Jarosław Sokołowski
- 20.07.12 18:17 Jarosław Sokołowski
- 20.07.12 19:35 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
Najnowsze wątki
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-01-21 Warszawa => IT Assets Manager <=
- 2025-01-21 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2025-01-20 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-20 Białystok => User Experience Designer <=
- 2025-01-20 Katowice => UX Designer <=
- 2025-01-20 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-20 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-20 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-21 e-doręczenia
- 2025-01-20 Zbieranie podpisów przed sklepem
- 2025-01-20 cenzura internetu
- 2025-01-20 ulaskawienie