  • Data: 2012-07-20 13:24:02
    Temat: Re: emyto...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "qlphon" napisał w wiadomości

    >pobudka! ztcw nawet 10% pieniędzy z tego podatku nie trafia na
    >drogi!!!
    >gdyby faktycznie wszystko szło na drogi, mielibyśmy lepszą sieć
    >darmowych autostrad niż w Niemczech...
    >to jest kolejna tajemnica poliszynela, która chyba nikogo nie
    >obchodzi...

    Kiedys bylo tak, ze w ustawie zapisano iz na drogi przeznacza sie 30%
    wplywow z akcyzy paliwowej (a to nie sa jedyne podatki w paliwie).
    Tej akcyzy jest ok 15 mld rocznie, co by dawniej starczalo na jakies
    500km dobrej autostrady. Niechby tylko 100km rocznie budowano, to po
    15 latach powinnismy miec ze dwie autostrady w pionie i w poziomie.
    Ale to juz jednak 20%, plus inne drogi i na emerytow, lekarzy i
    gornikow nie starczy.

    Ale ten zapis znikl, potem cos mi sie wydawalo ze zmienili na 12%,
    potem Unia zaczela sypac groszem - i w efekcie trudno dzis znalezc,
    ile sie na drogi wydaje.
    Jakas wielka tajemnica.
    Czasem pojawiaja sie informacje o dziesiatkach miliardow, ale bez
    szczegolow to trudno sprawdzic czy to np nie sa wydatki za trzy lata.

    W kazdym badz razie jak widac - autostrady powstaja, ale powoli, i
    czesciowo za prywatne pieniadze, ktore budzet bedzie dopiero splacal.

    J.