eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2012-07-20 18:01:13
    Temat: Re: emyto...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Pan J.F napisał:

    >>> pobudka! ztcw nawet 10% pieniędzy z tego podatku nie trafia na
    >>> drogi!!! gdyby faktycznie wszystko szło na drogi, mielibyśmy
    >>> lepszą sieć darmowych autostrad niż w Niemczech...
    >>
    >> Dlaczego akurat autostrad?
    >
    > Bo tego nam brakuje :-)

    Jakim "nam"? Ktoś to dokładnie wyliczył? Mnie brakuje po prostu dróg,
    już o tym pisałem.

    >> Mnie interesują w równym stopniu, a może nawet w większym, drogi
    >> lokalne. I to takie, na które tiry powinny mieć zakaz wjazdu.
    >
    > Zapomnij. Spojrz co sie dzieje - fabryki we wsiach powstaja,
    > tranport musi do nich dojechac.

    Jeśli musi, a nie może, to coś jest nie tak. Niekoniecznie z drogami,
    tylko z planem zagosopdarowania terenu. Jak ktoś chce produkować
    silniki okrętowe na wsi bez dobrej drogi, to nie powinien dostać na
    to zgody. Niech się zajmie montażem elementow smd (no i niech teraz
    ktoś napisze, że NTG).

    > Towar do sklepow tez trzeba dowozic.
    > Ustawowo nakazac lokalizacje tylko przy drogach krajowych ? Czy
    > przeladunek na takie 18t ..

    Dokładnie tak. Wiele europejskich miast radzi sobie w ten sposób.
    Zakaz ruchu dla ciężkiego transportu i przeładunek na obrzeżach.
    U nas tir jeździ od biedronki do biedronki i zostawia po kilka
    kartonów z pomidorami.

    >> Taki podatek w cenie paliwa mogę płacić. Oczywiście lepiej by było,
    >> aby był wykorzystany w stu procentach, a gdy już dorgi będą jak się
    >> patrzy, został zmniejszony.
    >
    > Jak juz wybudujemy wspaniale drogi, to trzeba bedzie zaczac remontowac
    > te pierwsze zbudowane, a potem placic za utrzymanie i nie zmniejsza
    > :-)

    Na mój rozum, budowa i utrzymanie jest droższa niż samo utrzymanie.
    Ale ja prosty człowiek jestem. Jakiś profesor od ekonomii -- jeśli
    mu dobrze zapłacić -- udowodni, że jest odwrotnie.

    > Tym niemniej obaj chcemy zeby te podatki szly na drogi a nie byl to
    > kolejny podatek od luksusu/dla bogatych.

    To nie jest podatek od luksusu dla bogatych, bo z transportu korzysta
    każdy, biedny też. Jabym się aż tak niekrzywił, gdyby w paliwie była
    jedna opłata nazwana uczciwie "akcyzą". Wtedy rząd może pieniądze
    z niej marnować w sposób najbardziej spektakularny jak potrafi. Ale
    jeśli wydziela się osobny podatek drogowy, to nie poto by trzeba było
    do jego liczenia kolejnego urzędnika w ministerstwie, tylko po to, by
    ta kasa trafiała do zarządcy drogi najbliższego stacji benzynowej.

    > No i druga strona - coraz wiecej technologii umozliwiajacych
    > ominiecie tradycyjnych paliw i podatkow w nich zawartych :-)

    Nasz ustawodawca i z tym sobie poradził, jest niezwykle przewidujący.
    Akcyzę przeważnie określa się enumeratywnie -- za benzynę tyle, za
    olej napędowy tyle, za opałowy tyle itd. Jak ktoś zrobi instalację do
    produkcji paliwa z karaluchów, to sobie jeździ i nie płaci za to podatku.
    Ale my w Polsce takich kombinatorów i pasożytów nie potrzebyjemy. Przy
    wyliczaniu paliw do jednej z pozycji dopisano "i inne". Akurat jest to
    ta pozycja, gdzie akcyza jest najwyższa. Niech sobie jeden z drugim nie
    myśli, że poszukiwanie alternatywnych źródeł energii może się u nas opłacać
    (chyba, że chodzi o opłacanie akcyzy).

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: