    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: elektryfikacja
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 21 Jul 2022 18:23:12 +0200

    On Thu, 21 Jul 2022 17:53:47 +0200, Janusz wrote:

    > Bo większość ucieknie po drodze?

    Chyba nie wiekszosc.
    Wodor sie przechowuje w stalowych butlach i zbiornikach - widac
    niewiele ucieka.

    > Wiesz ile mają dostawać prosumenci za energię? jakieś śmieszne kwoty i
    > to jeszcze uśrednione z kwartału wcześniej. A kupował bęziesz w
    > ładowarce po cenie rynkowej +marża właściciela ładowarki :( już widzę te
    > tłumy chętnych :)

    Drogie ładowarki są i dzisiaj, ale rewolucja rozliczen z prosumentami
    ma byc czy juz byla ... i naprawde grosze?

    > Ale ceny przemysłowe i konsumenckie dla producentów będą bardzo podobne,
    > czyli niskie. Pamiętaj że nie sprzedajesz energii użytkownikowi
    > końcowemu tylko co najmniej dwojgu pośrednikom jak nie więcej.

    No coz, moze tak lepiej ... ale czy aby na pewno nie ma rewolucji?

    https://sundaypolska.pl/net-billing/

    -cena sprzedaży energii elektrycznej z fotowoltaiki przez prosumenta
    do sieci to miesięczna stawka Rynkowej Ceny Energii (w skrócie RCEm),
    -cena zakupu energii elektrycznej z sieci to obowiązująca w danym roku
    taryfa za energię elektryczną, która zależy od tego, na terenie
    którego operatora prosument ma zamontowaną instalację fotowoltaiczną.

    Gorzej, jak sie instalacji namnozy, i RCEm spadnie do groszy, albo
    nawet ujemnej :-)

    J.