    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55ee1a9c$0$4788$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f2cf5d$0$4768$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <msv9kv$gga$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <mt24mc$m4l$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55fbe7ab$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 18 Sep 2015 14:25:19 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > No i co - zamek zdefiniowanych 1000 jednorazowych kodow, klient
    > sie melduje, to mu zapisujemy na karcie jeden z takich kodow ?
    > A - i wsadzenie takiej karty uniewaznia poprzedni kod z karty
    > poprzednego klienta ?
    >
    > Czy normalnie - klient sie melduje, komputer losowy kod genruje,
    > zapisuje, klient idzie do pokoju, wsadza karte, zamek czyta, przesyla
    > do komputera, komputer odsyla - otworzyc drzwi ... albo i nie :-)

    Nic nie wysyła i nie odsyła -- łączność nie jest tu niezbędna. Każdy
    zamek może mieć w sobie zapisane tyle połówek kluczy, że na sto latm
    mu wystarczy. I na każdy reaguje. Recepcja daje na karcie kolejny,
    co go jeszcze zamek nie widział. Wykorzystane kody są unieważniane.
    Może to być dowolnym ważnym kodem, może być służbową kartą sprzątaczki
    (tej, która robi sprzątanie końcowe, a nie pokojówki od bieżącej obsługi).

    Ja to wszystko wymyślam a vista, z dobroci serca, którą docenił kol.
    Maciek, nikt mi za to nie płaci. Producent zamków ma swój dział R&D,
    który pracuje lapiej bądź gorzej.

    > W sumie to cos kolega jeden pisal o bluetooth low power - chyba
    > by sie dalo, zeby bateryjka na rok starczala a transmisja byla
    > bezprzewodowa. Nawet jak odbiornik uruchomimy co minute, to klient
    > tak szybko do drzwi nie dojdzie - tzn mam na mysli wysylanie do
    > zamka aktualnie uprawnionego kodu :-)

    Odbiornik może uruchamiać dopiero naciśnięcie klamki. Mam nadzieję,
    że weryfikacja jest na tyle szybka, że nastąpi w trakcie ruchu klamki.

    Jarek

    --
    Jak one te ludzie wstydu nie majo
    Że też na mnie oglondać to padło