eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaelektryczny zamek - samoróbka - energooszczędnyRe: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.64.MISM
    ATCH!peer04.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.
    neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <msa5ia$vsd$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <55ea239b$0$27517$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55ea3288$0$27520$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55eb1f61$0$27517$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55eb27bc$0$8367$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55ee1a9c$0$4788$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f2cf5d$0$4768$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f30b3a$0$4766$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f40012$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f5caee$0$4779$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f6df46$0$4789$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    Date: Fri, 18 Sep 2015 11:20:10 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 150917-3, 17.09.2015), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 200
    Message-ID: <55fbd69d$0$600$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1442567837 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 600 89.72.242.154:2872
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 10868
    X-Received-Body-CRC: 1799762058
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:686131
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnmvduai.4kj.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > yabba pisze:
    >
    >>> Wszystkich przepisów z całego świata nie zna nikt. A wielkoseryjna
    >>> produkcja, to sprawa globalna. Ja nie znam nawet wszystkich rzymskich
    >>> maksym prawnych, ale jest taka zasada, że ktoś coś mógł, a nie zrobił,
    >>> choc powinien, więc jest winny. Tu mógł wymienić bateryjkę.
    >>
    >> To tak nie działa. Hotel otworzył nieczynny zamek w krótkim czasie,
    >> więc się wywiązął ze swojego obowiązku. Nie ma nakazu prewencyjnej
    >> wymiany baterii.
    >
    > Gość zameldował się w hotelu, może nawet z góry zapłacił, dostał klucz
    > i ma święte prawo być św. Piotrem wobec drzwi do tego pokoju. Gdyby
    > musiał korzystać z pomocy hotelowego klucznika, a coś by z tego faktu
    > miało wynikać -- to może skarżyć. Nawet jeśli bateryjka w porządku,
    > a ktoś zdalnie przez nieuwagę dezaktywował jego kartę (dlatego lepiej
    > nie mieć takiej niepotrzebnej zdalnej administracji). tak to działa.

    Skarżyć może, ale nic nie dostanie. Awarie i pomyłki się zdarzają i hotel
    będzie rozliczany przez sąd jak szybko i sprawnie zniwelował skutki awarii.
    Drobne niedogodności jak czekanie 2 minuty pod zamkniętymi drzwiami będą
    uznane jako nieistotne.
    Przy Twoich wizjach sądownictwa to strach prowadzić hotel, albo inną
    działalność.
    Czy mogę dostać odszkodowanie od hotelu, jeśli na korytarzu spali się jedna
    żarówka? Albo że w hotelowym TV nie ma mojego ulubionego programu. Albo, że
    klimatyzacja nie trzyma temperatury z dokładnością do 0,5 stopnia w całej
    objętości pokoju. Albo odszkodowanie od producenta samochodu, za to że
    zepsuł mi się w okresie gwarancji? Jak płacę 100000 za samochód, to musi być
    bezawaryjny na 100%.

    >> Jak z powodu migającej świetlówki na korytarzu ktoś dostanie ataku
    >> epilepsji i spadnie ze schodów, to nic nie wywalczy w sądzie. Czy
    >> wtedy też byś mówił, że powinni wymieniac wszystkie świetlówki co
    >> pół roku?
    >
    > Jasne, że będzie walczyć i duża szansa, że wywalczy. Nic im nie będę
    > mówił kiedy mają wynieniać świetlówki -- ma nie migać, i tyle.

    Winny będzie ten co spadł - niedostosował prędkości do warunków otoczenia.

    >> Idąc dalej tym tropem to NFZ mógł przyznać więcej funduszy na dodatkową
    >> karetkę w miescie, hotel mógł kupić szybszą windę. ZDM mógłby wybudować
    >> szerszą ulice dojazdową do hotelu itd.
    >
    > Jeśli się okaże, że we wszystkich karetkach w bazie świeci się lampka
    > rezerwy paliwa, więc udało się dojechać do pacjenta, ale dowieźć go do
    > szpitala juz nie, to tak -- ktoś za to beknie. To jest "pójście dalej
    > tym tropem".

    Nie słyszałeś w mediach o przypadkach przeładowywania pacjentów z karetki do
    karetki i kilku śmierci z tym związanych? Wszystko zgodnie z przepisami.

    >
    >> Nie wiesz czy na pewno mechanizm działa bistabilnie.
    >
    > Wierzę tym, którzy tu mówili, że tak działa.
    >

    Ja widziałem mechanizm działający monostabilnie. Elektromagnes załacza na
    kilka sekund sprzęgło od klamki.

    >> Może czas oczekiwania na naciśnięcie jest rzędu minuty? Sprawdzałes to?
    >
    > Nie sprawdzałem. Ale załóżmy, że działa dziesięć minut. W jaki sposób?
    > Monostabilnie, czyli przyciągając przez ten czas jakąś kotwiczkę? Toż to
    > energetyczne szaleństwo! Można powiedzieć, że "NTG" -- niech elektronicy
    > dadzą mechanikom robić to, na czy ci się znają. Da się.
    >

    Mechanizm bistabilny pewnie ma silniczek albo sprytną wajchę z dwoma
    elektomagnesami do przerzucania w przeciwne położenie.

    >> Przy mechanizmie bistabilnym, nie masz pewności w jakim stanie zatrzyma
    >> się mechanizm po zaniku zasilania. Zamek może być otwarty lub zamknięty.
    >> Czyli loteria, której chciałes uniknąć.
    >
    > Cały czas chcę. A nawet pokazuję jak. Elektronika ma szansę spłacić dług
    > mechanice. Da się cały czas elektronicznie monitorować stan baterii,
    > a jak będzie on już bliski minimalnemu, to dać mechanice elektryczny
    > sygnał wycofania się na z góry upatrzone pozycje. Bez rzucania monetą.
    >

    A jeśli bateryjka padnie nagle w ułamku sekundy?

    >>> Wstydzić się ma właściciel hotelu. Przed gośćmi. Administratora po
    >>> prostu wyleją z roboty. Za głupie "oszczędności". Wstyd mu będzie
    >>> może przed żoną.
    >>
    >> Nikogo nie wyleją. Zrozum wreszcie, że w większości dużych obiektów,
    >> administrator ma przykazane obniżać koszty za wszelką cenę.
    >
    > Nie użyłem słowa "większość". Mówiłem do tej pory o *dobrych strategiach*.

    A ja mówiłem o realnym świecie z którym się spotykam.

    >
    >> Tam, gdzie rządzi Excel, a ludzie podejmujący decyzje finansowe są
    >> oderwani od rzeczywistości i widzą tylko tableki, to marnie widzę
    >> robienie przeglądów, które nie są wymuszone przepisami.
    >
    > Kiedyś mi zmienili pokój -- bo na podłodze rozbiła się szklanka. Więc
    > odłamek szkła mógł utkwić w dywanie. No a po co Gość ma sobie skaleczyć
    > stopę? A takie dokładne sprawdzanie dywanu (cholera wie, może wymiana)
    > trochę trwa. Na jaką literę rozpoczynało się nazwisko zarządcy hotelu,
    > tego nie wiem, ale głupio nie rządził.
    >

    W przypadku awarii, to akurat norma, że zmieniają pokój. Oczywiście jesli
    mają inne wolne. Jakby wszystko było zajęte, to czekałbyś w holu aż
    przyjdzie sprzątaczka z odkurzaczem.

    Czy podałeś hotel do sądu, za to że dostałeś inny pokój niz rezerwowałeś?

    >> Ja osobiście nie chciałbym, żeby pokój hotelowy z moimi bagażami
    >> otworzył się przy wyczerpaniu baterii.
    >
    > Nikt by nie chciał. Ja też nie.
    >

    Ależ chcesz, chcesz. Sam pisałeś: bateria się kończy, to zamek odblokowywuje
    drzwi.

    >>>> Zapominalski użytkownik ma jeszcze plan G - kluczyk albo zewnętrzne
    >>>> zasilanko.
    >>>
    >>> Bardziej rozrzutny niż zapominalski. Chyba że chodzi o takiego, co
    >>> zapomniał dobrze pomyśleć przy projektowaniu. Wtedy płaci ekstra za,
    >>> rzeczy, które (prawie) nie będą używane.
    >>
    >> Wymagasz planów awaryjnych, a chcesz pozbyć się kluczyka czyli
    >> najskuteczniejszej deski ostatniego ratunku. Nie pomyślałeś, że
    >> nowa bateria może paść po tygodniu pracy bez ostrzeżeń?
    >
    > Jak to bez ostrzeżeń? Piszczek zapiszczy albo dioda zamruga. Takie
    > zabezpieczenia są bardzo tanie w porównaniu z kluczem. Poza tym jak
    > padnie, to się po prostu nie zamknie.

    Czy przyjmujesz do wiadomości fakt, że potencjalnie może wystąpić awaria
    źródła zasilania w czasie krótszym niż cza zadziałania mechanizmu?

    >
    >> Elektronika zamka może się zepsuć i nie reagować na kartę? Jak wtedy
    >> otworzysz zamek do pokoju w którym gość ma atak serca? Jak po takim
    >> wypadku się okaże, że nie ma ŻADNEJ awaryjnej metody otworzenia zamka
    >> (oprócz wyłamania drzwi),
    >
    > I to jest bardzo dobra metoda. Po prostu walić taranem. Wtedy nikt nie
    > będzie w sądzie skarżył, że zamiast robić coś konkretnego, to ganiali
    > po piętrach w poszukiwaniu zewnętrznej bateryjki.
    >

    To zupełna porażka. Rozwalać drzwi, robić zamieszanie na całe piętro,
    wyłaczać pokój z eksploatacji na kilka dni, wydłużać czas nadejścia pomocy
    dla gościa w srodku, ponieważ Ty masz niezachwianą wiarę w bezawaryjność
    elektroniki.
    Wtedy dopiero adwokaci będą mieli używanie, że hotel nie przewidział awarii
    zamka. Jakby, według rzymskiej maksymy, zrobił co trzeba i zamontował zamki
    łatwe do awaryjnego otworzenia to gość by przeżył. Poskąpił na głupim
    kluczyku, zamiast otworzyć elegancko w 2 minury, to wyłamywał drzwi przez 15
    minut i pomoc przybyła za późno.

    BTW, zewnętrzna bateryjka i kluczyk awaryjny leżą w recepcji. Przy ich
    pomocy nawet wątła kobierta otworzy drzwi. Do wyważania trzeba mieć łom,
    pojęcie co robić i siłę do przyłożenia.

    >> to hotel zostanie zlicytowany przez prawników rodziny ofiary. Nie
    >> sądzę, żeby przeszło tłumaczenie: Ależ jesteśmy niewinny, ponieważ
    >> co roku wymieniamy baterie.
    >
    > Wtedy przed sądem czerwieni się producent zamków.
    >

    Na szczęście producenci są rozsądni i stosują plan awaryjny B i C. Jak
    planujesz produkcję zamków według swojego pomysłu, to też już możesz zacząć
    trenować czerwienienie się ze wstydu.

    >> Jak wytłumaczysz rozrzutność producentów samochodów, którzy montują
    >> coraz więcej poduszek powietrznych? Przecież one są używane bardzo
    >> rzadko!
    >
    > To wytłumaczyć bardzo łatwo -- pieniądze. Takie poduchy sporo kosztują.
    > Poza tym wcale nie są używane rzadko. Strzelają, gdy jest choćby tylko
    > przypuszczenie, że to w czymś może pomóc. Nie bez znaczenia jest również
    > to, że czasem faktycznie pomagają.

    Jak sporo kosztują to tym bardziej bez sensu dla producenta wkładać je do
    samochodu. Wystrzeliła Ci kiedyś poduszka? Jeśli nie to znaczy, że zbędnie
    ją woziłeś.
    Jakby zamki hotelowe były używane tak intensywnie jak samochody, to też
    doceniłbyś zalety planów awaryjnych. Taki ukryty kluczyk może faktycznie
    czasem pomóc uratować człowieka.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: