  • Data: 2009-04-05 09:28:44
    Temat: Re: dwie szafki rozdzielcze i bezpiecznik
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    Irokez pisze:
    > W domku, dochodzi z zewnątrz zabezpieczone przez trófazowy bezpiecznik
    > D20 napięcie na rozdzielnicę w podpiwniczeniu (garaż itp.)
    > Z szafki wyciagnięty kabel do drugiej rozdzielni na parterze z której
    > jest zasilane parter i piętro.
    Czyli realnie "przedłużony kabel ten sprzed pierwszej rozdzielnicy" ?
    Jeśli tak, to nie dawać nic (przecież ten pierwszy też już jest
    zabezpieczony, bezpiecznikami D20 na zewnątrz. Jeśli jest ci wygodnie i
    chcesz, to daj _wyłącznik_ (nie bezpiecznik), by móc np prowadzić jakieś
    prace na drugiej rozdzielnicy, bez wyłączania wszystkiego w domu.

    > Nie chcę aby wywalało wszystko w szeregu jak zrobię zwarcie w gniazdku
    > na pietrze.
    I tak wywali w momencie zwarcia, zakładając że to będzie porządne
    prawdziwe zwarcie. Bezpieczniki "s" mają część "szybką-pełnozwarciową" w
    zasadzie niezależnie od nominalnego prądu i charakterystyki B/C/D tak
    samo szybką, więc albo wywali wszystkie po drodze, albo losowo.

    > Ma to byc zabezpieczenie w razie jaky cos sie na kablu stało.
    Równie dobrze może się stać coś na kablu przed tą pierwszą rozdzielnicą.
    I na taką okoliczność tam jest D20 przed nim, i to wystarczy.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173