  • Data: 2024-09-09 14:42:22
    Temat: Re: dokładne poziomowanie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-09-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Mon, 9 Sep 2024 12:21:47 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > [...]
    >
    > Przy czym
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Gimbal

    > Hm, chyba bardzo dobre pytanie.
    > Wewnętrzny akcelerometr się skalibruje źle.
    > Będzie uciekał w bok w czasie lotu?

    Wydaje się, że to są układy od siebie niezależne, tzn. gimbal i
    stabilizacja drona. Te, których używam, są w miarę skomplikowane. Jak
    mają grunt w pobliżu, to zdaje się analizują przesunięcia optycznie. Jak
    są wysoko, to po gps'ie. Dodatlkowo kalibruje się też kompas i w ogóle
    robi się różne kalibracji trójwymiarowo (obraca dronem we wszystkie
    strony). Tak, że nie łączyłbym tych 2ch systemów. Jakaś busola tam
    pewnie jest.

    > w drozszych modelach GPS to skoryguje, bo innej metody korekcji to
    > chyba nie ma.

    Ma ma. Nawet ten starszy (dji mini 2) ma czujniki optyczne od przodu.
    Nowszy (dji mini 4 pro), praktycznie widzi wszystko - ma system
    rozpoznawania przeszkód.

    > Ale jak to przełożyć na gimbal kamery?
    > Nie widzę metody.

    Nijak.

    > Marcin chyba może sprawdzic - jedna czy dwie podkładki.

    Nie sądzę aby na drona miało to wpływ.

    > Z drugiej strony ... na panoramę chyba to nie powinno wpływać,
    > jesli tylko jest ona obracana wokół stałej osi.
    > Najwyżej będzie linia horyzontu na panoramie trochę sfałdowana.
    > Ale na lądzie to ona chyba i tak nie jest nigdy czysta.

    Bywa akceptowalna.

    --
    Marcin