  • Data: 2024-09-11 06:31:03
    Temat: Re: dokładne poziomowanie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-09-11, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Drony maja żyroskopy, tzn czujniki rotacji, bo inaczej by sie nie
    > mogły stabilizowac w powietrzu.

    A co rozumiesz przez żyroskop, bo ja takie coś z obracającą sie
    mechaniczną tarczą. Drony mają IMU (Inertial Measurement Unit) ale
    niekoniecznie musi zawierać mechniczny żyroskop.

    > No i jak sie dron przechyli, to czujnik wykrywa, i mozna by gimbala
    > przekrzywic odpowiednio.

    Pewne można ale nie jestem pewien czy gimbal korzysta z IMU. Raczej
    spodziewam się, że nie.

    > Malutki czujnik rotacji MEMS :-)

    No musimy sie porozumiec co kto uważa za żyroskop :)

    > To jest mniejsze od chipa kamery :-)

    Czyli niemechaniczny. W to wierzę.

    > Tylko Jarek słusznie zauwaza, ze nózki musiały by byc precyzyjne,
    > a to udarowy element.

    Coś w tym faktycznie jest. Może się zakłada, że w tych modelach (<300g)
    mało udarowy.

    > No cóż, są jezcze dwa inne wyjscia:
    > -napisac własny program do składania,
    > -nauczyc AI składać.
    >
    > To ostatnie wydaje mi się na czasie :-)

    Niech mi lepiej AI już w tym nie grzebie :)

    --
    Marcin