  • Data: 2024-09-11 05:58:52
    Temat: Re: dokładne poziomowanie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 11 Sep 2024 00:40:39 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Tego typu gimbale? Bardzo wątpię.

    Drony maja żyroskopy, tzn czujniki rotacji, bo inaczej by sie nie
    mogły stabilizowac w powietrzu.
    No i jak sie dron przechyli, to czujnik wykrywa, i mozna by gimbala
    przekrzywic odpowiednio.

    > Bardziej zgrubne gimbale tego typu to
    > są np. do komórek. Są na tyle masywne, że jakby tam był zyroskop to byś
    > go wyczuł. Miałem ze 2 takie i nic nie wskazywało na żyroskop.

    Malutki czujnik rotacji MEMS :-)

    > A ten w
    > dronie to jest naprawdę filigranowy. Tam nawet nie byłoby gdzie upchnąć
    > zyroskopu.

    To jest mniejsze od chipa kamery :-)

    Ale nie twierdzę, ze tam są, bo w zasadzie wystarczy ten w dronie.

    > No i też do takich wniosków doszedłem. Tzn. ja nie mam jak mierzyć, ale
    > zakładam, że gimbal ma :)

    Tylko Jarek słusznie zauwaza, ze nózki musiały by byc precyzyjne,
    a to udarowy element.

    No cóż, są jezcze dwa inne wyjscia:
    -napisac własny program do składania,
    -nauczyc AI składać.