  • Data: 2024-09-11 01:56:25
    Temat: Re: dokładne poziomowanie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-09-10, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > O poszukaniu linii horyzontu przez program pomyślałem zanim to
    > przeczytałem i obejrzałem obrazki. Teraz dodam, że *dla mnie*
    > linia jest łatwijsza do określenie w tej dobrej panoramie, nie
    > w masakrycznej. Czyli paradoksu nie dostrzegam.

    To zobacz to:
    https://tinyurl.com/2aftjbr4

    Lepiej zdefiniowanej lini horyzontu trudno sobie wyobrazić.

    Nb. to jak wygląda panorama zalezy tez (w tym przypadku) od
    przeglądarki. FF, przynajmniej linuksowy, jeszcze dodaje pofalowanie
    horyzontu. Nie jest ono rzeczywiste. Ale to taki bonus, bo problem
    głównie w przesunięciach.

    > Tak przy okazji, ze dwadzieścia lat temu myślałem o robieniu panoram
    > przerobionym skanerem płaskim. Skaner widzi ostro nie tylko kartkę
    > papieru, ale przedmioty oddalone, kilka czy kilkanaście centymetrów
    > od szkła. Gdyby mu skorygowac optycznie krótkowzroczność i ustawić
    > ostrość na nieskończoność oraz zamienić ruch posuwisty na obrotowy,
    > to by można zdejmować panoramy 365°.

    Może by i nawet zręczna sfera wyszła z tylko niewielkimi dziurami. W tej
    chwili najłatwiej, z bardziej budżetowych rzeczy, to aparatem typu
    Insta360. Całkiem mu to dobrze nawet wychodzi, ale jakość dronowej
    (jak nie spieprzy się składania) dużo lepsza.

    Idealny do zdjęć portretowych dzieci.

    --
    Marcin