    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: dokładne poziomowanie
    Date: Thu, 05 Sep 2024 23:27:58 GMT

    On 2024-09-04, PD <p...@g...pl> wrote:

    > Coś (jakiś parametr) musisz umieć zmierzyć dokładnie. Jeśli umiesz
    > mierzyć kąt, wieszasz ciężarki na nitkach po rogach i tak manewrujesz
    > stołem, by wszystkie nitki miały kąt prosty do płaszczyzny dolnej stołu
    > - zakładamy, że dolna jest równoległa z górną. Umiesz mierzyć odległość,
    > mierzysz przekątne zaczepów, liczysz stosunek, mierzysz przekątne między
    > ciężarkami, stosunek, porównujesz obydwa i majtasz stołem żeby były
    > takie same. Skoro umiesz mierzyć odległość, to zakładam, że umiesz
    > zadbać, by wszystkie nitki miały taką samą długość ;) Coś musisz umieć
> [...]

    No jo, ale ciężarkami nie zejdę w sposób prosty poniżej 0.1 deg. To
    brzmi jak dobre podejście ale tylko na pierwszy rzut oka. Obciążniki
    musiłaby być odpowiednie (porządnie wykonane, z równomiernym rozkładem
    wagi wzdłuż osi, linka dopasowana bez luzów), linka długa, a jak długa
    to się będzie stabilizowała długie minuty, a mam coś przy tym jeszcze
    manipulować nie powodując ruchów powietrza.

    Na razie kupiłem żywicę, jak znajdę trochę sił by się tym pobabrać,
    wyleję na jakiś stateczny talerz na podłodze. Może się uda bez bąbli.
    Dalej jeśli mi w to koty nie wejdą, to wykalibruję tym elektroniczną
    poziomicę, i może tak zbliże się do tego 0.1 deg.

    Nb. ciekawe na jakiej zasadzie te poziomice działają. Co jest w środku
    czujnikiem.

    --
    Marcin