  • Data: 2024-09-06 16:45:01
    Temat: Re: dokładne poziomowanie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > Na razie kupiłem żywicę, jak znajdę trochę sił by się tym pobabrać,
    > wyleję na jakiś stateczny talerz na podłodze. Może się uda bez bąbli.

    We wtorek przywieźli mi pod dom chyba z tonę takiej. Pan majster wylał
    to wszystko w kuchni. Miał taki fajny kolczasty wałek do debomblizacji.

    > Dalej jeśli mi w to koty nie wejdą, to wykalibruję tym elektroniczną
    > poziomicę, i może tak zbliże się do tego 0.1 deg.

    O co chodzi z tą kalibracją i dlaczego konieczna do niej jest pozioma
    powierzchnia? Jeśli poziomnica po odwróceniu jej o 180° daje ten sam
    odczyt, ale z innym znakiem, to znaczy, że jest dobra. Jeśli dodatkowo
    odczyt jest zerowy, to powierzchnia trzyma poziom. Czy ja czegos nie
    rozumiem?

    > Nb. ciekawe na jakiej zasadzie te poziomice działają. Co jest w środku
    > czujnikiem.

    Mam w telefonie apkę z waserwagą -- działa zaskakująco dobrze. Telefon
    ma zwykłe tanie akcelerometry. Test opisany wyżej przechodzi. Majster
    przyniósł poziomnicę laserową, która wyświetla na ścianach zielone
    poziomice. Te pogibią się kilka sekund, później stają w miejscu.
    Czujniki w środku pewnie te same, co w telefonie. Precyzja też. Tyko
    prezentacja lepsza.

    --
    Jarek