  • Data: 2024-07-29 12:12:59
    Temat: Re: dokładne poziomowanie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-07-29, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale masz na mysli takie automatyczne/elektroniczne poziomowanie?

    Dron ma automatyczną procedurę poziomowania gimbala, ale bazą jest to,
    że stoi na płaskim czyli wypoziomowanym. Potrzebuję jakoś wypoziomować
    stolik do tego automatycznego poziomowania.

    > Te akcelerometry są wrażliwe na przyspieszenia boczne.
    > Wiaterek dmuchnie, to stwierdzi, ze jest przechylony.
    > Do kompletu potrzebujesz jeszcze "zyroskop", a że te mają spore
    > dryfty, to akcelerometr do korekcji dryftu.

    To tam wszystko jest, ale mam w moim odczuciu znaczący odsetek gdzie
    widzę przechylenie na obrazie. Problem robi się przy rejestracji
    panoram, gdzie oprogramowanie składające masakruje np. horyzont. Chcę
    tylko mieć pewność, że jest dobrze wypoziomowany

    > Swoją drogą - widziałem takiego drona w zawisie, i stał pięknie w
    > miejscu (cały dron). Szczęsliwie nie było wiatru, czy miał ambitny
    > system stabilizacji inercyjnej?

    One (mam dji'je) sobie radzą bdb, nawet z wiatrem, ale wygląda mi, że
    gdzieś mam jednak problem (chyba, że pecha) i te panoramy trochę mi
    masakruje. Jak jest silny wiatr to jest komunikat o silnym wietrze.

    --
    Marcin