  • Data: 2024-09-04 23:02:55
    Temat: Re: dokładne poziomowanie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.09.2024 o 22:20, PD pisze:

    > Coś (jakiś parametr) musisz umieć zmierzyć dokładnie. Jeśli umiesz
    > mierzyć kąt, wieszasz ciężarki na nitkach po rogach i tak manewrujesz
    > stołem, by wszystkie nitki miały kąt prosty do płaszczyzny dolnej stołu
    > - zakładamy, że dolna jest równoległa z górną. Umiesz mierzyć odległość,
    > mierzysz przekątne zaczepów, liczysz stosunek, mierzysz przekątne między
    > ciężarkami, stosunek, porównujesz obydwa i majtasz stołem żeby były
    > takie same. Skoro umiesz mierzyć odległość, to zakładam, że umiesz
    > zadbać, by wszystkie nitki miały taką samą długość ;) Coś musisz umieć
> [...]

    Jeśli to nie musi być jakoś strasznie dokładnie, to ja bym wziął stolik
    o trzech nogach i przykleił tam taką poziomicę bąbelkową od chińczyków.
    Ta: https://tiny.pl/gt1yxhbr ma dokładność do 1/4° (deklarują 0,005).
    Pod nóżki albo podkładamy kliniki / papierki, albo w wersji bardziej
    wypasionej wykręcane nóżki. Dwie, bo jedna może być stała.

    --
    (~) Robert Tomasik