  • Data: 2010-02-03 22:30:52
    Temat: Re: do telefonistów
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciek <m...@p...com> napisa&#65533;(a):

    > Nie wiem jak wykrywa się dzwonienie w Wielkiej Brytanii ale ich telefon
    > podłączony do naszej sieci od razu i bez przerwy dzwoni. Wystarczy
    > odnaleźć obwód dzwonienia w aparacie, przeciąć połączenie i wstawić w t
    > miejsce szeregowy kondensator. Telefon zaczyna działać.

    Angielski telefon trzeba do Polski przywozić razem z angielską puszką
    przyłączeniową!!
    (tylko, że niektórym łatwiej bywało znaleźć aparat na śmietniku albo ukraść
    z biurka, niż odkręcić puszkę ze ściany...na Wolumenie telefony angielskie
    widywałem - puszki nigdy)

    Aparaty mają wewnątrz całkowicie odseparowane układ rozmówny od układu
    dzwonienia.
    Przewód między telefonem a puszką przyłączeniową ma conajmniej 4 żyły
    (gniazdo i wtyczka mogą mieć do 6 styków), jedna para do rozmowy, druga do
    dzwonka.

    W GNIAZDKU jesr kondensator szeregowy do dzwonka, dodatkowo bywa odgromnik
    albo varystor i rezystor rzędu 1 Moma do rozładowywania kondensatora.
    Łacznie: aparat + gniazdko tworzą dokładnie taki sam funkcjonalny układ, jak
    nasze (i inne europejskie i amerykańskie) telefony.

    Wmak