  • Data: 2010-02-04 23:24:44
    Temat: Re: do telefonistów
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    news:hkfa99$2qh$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Przerabiałem różne telefony, żeby działały w polskiej sieci ale
    > poddałem się tylko na szwedzkim. Skubany działał prawidłowo przy
    > zasilaniu 3V. Nasze 10 lub 12V zwyczajnie go przesterowywało. Może bym
    > doszedł o co

    Przypuszczam, ale to takie luźne gdybanie, że to warystor po mostku,
    zajrzyj sobie do kilku telefonów, niektóre mają warystor (lub zenera),
    na wyjściu mostka, aby nie ujarać elektroniki za dużym napieciem. Jako,
    że warystor zaczął już działać, to przytłumił też sygnał z linii. Drobna
    przeróbka rozwiązała by ten problem... W tej chwili nie mam weny co do
    konkretnego rozwiązania, ale widzi mi się coś takiego (wirtualnie), ze w
    szereg z warystorem dać dławik o dużej indukcyjności, a małej oporności.
    Teoretycznie można by zaryzykować elementograniczający o wyższym
    napięciu, ale nie gwarantuję, ze nie upaliło by czegoś w ukłądzie.

    > chodzi ale jak ktoś przynosi chiński szmelc, to nie po to, żebym
    > siedział dwa dni.

    Oj, nie lubię aparatów, które nie mają porządnego, choćby najmniejszego,
    transformatora w układzie rozmównym... Bo właśnie, takie zwykle są tak
    badziewne, ze tylko moje "zboczenie amatorskie" nie powoduje ich
    wędrówki do kosza. Po trosze tez zawodowe - aby każdy telefon, co do
    mnie trafi, naprawić, aby się nadawał do użytku. Strasznie nie lubiłem
    tego, jak pracowałem na centrali, że trzeba było wołać wyznaczonego
    gościa z innego działu (nawet szybko przychodził), gdy coś się działo z
    aparatem...

    --
    Pająk chwat,
    wszystkich brat!