    From: "tornad" <w...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: dioda 24V / 12V
    Date: Thu, 04 Aug 2011 12:03:26 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Tornadowi się pozajączkowało. Gołe LEDy i diody laserowe ze stabilizatorem.

    Moglbys jasniej, nie kumam.
    LED to jest skrot od Light Emitet Diode czyli po naszemu dioda emitujaca
    swiatlo. Ich konstrukcja niejako sprawia, ze one swieca swiatlem o jednej
    dlugosci fali i troche na harmonicznych. Czyli mozna powiedziec, ze sa to
    diody laserowe. Co znaczy "gole LEDy? Domyslam sie, ze bez drivera ale nie
    jestem pewien. Czyli jest jakas istotna roznica miedzy gola leda a dioda
    laserowa?

    > My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.

    Tego tez nie rozbiram. Znam macedonski ale to chyba po pepicku. Smieszne
    troche.
    Pzdr.
    Tornad