    Date: Sun, 23 Oct 2011 19:36:31 +0200
    From: Andrzej <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: dane na dyskach ssd

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Andrzej" 4...@w...pl

    > Zdecydowanie nieprawda!! On nie potrafi sam czyścić się
    > dostatecznie solidnie, ale sam nie zaśmieca się. :)

    > Są pogramy czyszczące -- nawet bezproblemowo pracują. :)

    Ano są... ale po co je używać?
    System można porównać do ubrania.
    Jeśli zabrudzi się koszula mamy dwa wyjścia - wyczyścić, lub sięgnąć po nową.
    Ja wole sięgnąć po nową, bo wyczyszczona choć jak nowa, nowa przecież
    nie będzie :)
    Z systemem jest podobnie.
    Program czyszczący, choć zapewne czyści system dobrze,
    to nigdy nie będzie tak jak nowo odtworzony system.
    Ponadto samo czyszczenie też trochę trwa. Może nawet i kilka minut…
    A w kilka minut to ja jestem w stanie odtworzyć nowy system ;)

    > Raz odpalił, a że nie wyłącza, kolejny raz jest po tygodniu lub po miesiącu. :)
    > Ja nawet niechętnie zamykam okna. Po prostu (gdy zabraknie miejsca
    > na pasku Opery i trudno trafić kursorem) grupuję okienka...

    a więc usypiasz system
    konfiguracja mojego systemu tego nie pozwala. Muszę za kazdym razem
    uruchamiać system od zera. Może dlatego mam SSD :)

    > IMO do obróbki zdjęcia pojedynczego nie potrzeba szybkiego dysku.

    tak,
    ale do uruchamiania programu już tak!
    PS na SSD uruchamia mi się 4s, na HDD kilkanaście......

    > IMO otwarcie PS (nawet po obejściu zabezpieczeń) to drobiazg...
    > Obróbka trwa znaaaaacznie dłużej...

    > Jeden z ostatnich... Na SSD nie masz chyba swoich zbiorów.
    > Do tego potrzeba nie gigabajtów, ale terabajtów...

    zgadza się...
    ja mam dysk 2T pod USB 3.0 i włączam go okazjonalnie
    choć jestem przeciwnikiem USB 3 (nie wiem jak takie g* zyskało popularność)
    Wole eSATA, bo jest szybszy ale USB 3 mogę wynieść dlalej
    od komputera :)

    > Dysk SSD dla mnie nie ma sensu do obróbki fotek.

    zgadza się.
    wąskim gardłem jest tutaj procesor.
    Ale mnie chodzi o samo uruchomienie programu, dla jednej fotki
    w przypadku HDD nie odpalam, ale SSD już tak.

    > Gdy 500 GB na bardzo szybkim dysku SSD można będzie kupić za 300 złotych
    > a pieniądze będą miały tę samą wartość co teraz (gdy inną -- oczywiście
    > w sytuacji stosownego przeliczenia) -- pomyślę o SSD.

    a ja nie i tu Cię zaskoczę :)
    mimo wszytko uważam, że dane lepiej trzymać na HDD.
    SSD nadaje się tylko do systemu, by pomagał nam w pracy.
    System to nie są strategiczne dane, wiec na SSD można trzymać.