-
Data: 2013-11-18 16:55:50
Temat: Re: dCi - wynalazek diabła?
Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2013-11-16 07:41, Krzysztof Matyasik pisze:
>
>>
>> Auto ma być nowe czy używane? Jeżeli nowe (lub w miarę nowe) to jeszcze
>> weź pod uwagę kosztowną i problematyczną obsługę koszmaru zwanego "filtr
>> cząsteczek stałych", DPF itd. . Diesel w dzisiejszych czasach to tylko
>> dla kierowcy mającego dostęp do taniego paliwa. Zdecydowanie przyłączam
>> sie do chóru odradzającego Ci taki zakup, i to nie tylko na ten dci ale
>> każdego nowoczesnego diesla.
>
> O tak, filtr FAP to koszmar, który jest kosztowny i problematyczny.
> Ciszej mój, żeby mój nie usłyszał.
>
> Jako, że święta idą, pierwszy, kto się do mnie zgłosi, dostanie ode
> mnie filtr FAP po pełnej regeneracji (mycie chemią) za, powiedzmy, 400
> złotych - a co, zarobię sobie, a mam jeden zapasowy, który leży w
> piwnicy.
>
> Uściślijmy: moja 407SW ma już 178 tys. km na liczniku (przebieg jest
> pewny) i FAP jeszcze nie ma zamiaru zdychać. Jednak ze względu na to,
> że te filry obliczane są na około dwieście tys. km, profilaktycznie
> załatwiłem sobie drugi, oddałem do regeneracji (czyli umycia chemią) i
> odłożyłem na "gorsze czasy"...
>
> Odnośnie silników dCi to potwierdzam, panewki bez zamków to głupie
> rozwiązanie, ale dla przykładu Megane 1.5dCi mojej koleżanki z pracy o
> tym nie wie, przelatał już ponad 200 tys. km i nic złego się nie
> dzieje. Fakt, jest to silnik podwyższonego ryzyka, ale to nie oznacza,
> że każdy egzemplarz musi się zepsuć.
>
> Niedawno rozmawiałem z szczęśliwym i dumnym posiadaczem Forda Kugi
> 2.0TDCI. Jakże on się wyśmiewał z mojego 2.0HDI... co za wyższość
> niemieckiej technologii nad francuską kupą! Odkąd powiedziałem mu, że
> ma silnik od żabojadów, przestał się do mnie odzywać. Ciekawe, czy
> zaczął już narzekać na silnik?
>
> Z drugiej strony, jeśli miałbym możliwość wymiany (nawet
> bezgotówkowej) mojej 407SW 2.0HDI na 407SW 2.2 albo - najlepiej -
> 3.0V6, wymieniłbym się bez wahania - przy obecnych przebiegach rzędu
> 15 - 20 tys. km rocznie diesel nie ma sensu, klekocze i wolniej się
> nagrzewa; chętnie pojeździłbym V6.
>
>
>
Jest kosztowny - na skutek rzygania paliwem i niespalaniem, paliwo
dostaje się do oleju, no i konieczna wymiana 3-4 razy częściej niż z
silnikiem bez filtra cząsteczek stałych. To oczywiście tylko jeden
element który rzutuje na wyższą cenę eksploatacji diesla z DPF, a jest
tych elementów sporo, pomijając już samą cenę nowego filtra.
Piszesz że nia masz żadnego problemu, a jeseś pewien że Twój nie został
potraktowany wiertarką, albo jakimś innym uszlachetniaczem, a może wcale
go nie masz? Jest przecie cała masa diesli które nie są wyposażone w ten
wynalazek.. Druga sprawa - skąd masz ten drugi filtr który za tak
śmieszne grosze wobec ceny nowego chcesz sprzedać?
No i niekoniecznie ten kolega nie miał racji. Nie jest to przecie żywcem
silnik wzięty z linii produkcyjnej Peugeota i zamontowany w Fordzie..
Przecież już sam soft może w dużej mierze zmienić charakterystykę silnika.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.11.13 17:00 Trybun
- 18.11.13 19:13 Cavallino
- 19.11.13 08:09 Piotr Klimek
- 19.11.13 08:10 Mirek Ptak
- 19.11.13 18:05 Cavallino
- 19.11.13 18:07 Cavallino
- 19.11.13 23:12 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 19.11.13 23:24 Cavallino
- 20.11.13 07:57 Mirek Ptak
- 20.11.13 08:19 sqlwiel
- 20.11.13 09:31 AZ
- 20.11.13 12:14 Mirek Ptak
- 20.11.13 19:17 Cavallino
- 20.11.13 20:32 jerzu
- 20.11.13 22:08 Trybun
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=