-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Trybun <Y...@y...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: dCi - wynalazek diabła?
Date: Mon, 18 Nov 2013 16:55:50 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 60
Message-ID: <l6dda5$aut$1@node1.news.atman.pl>
References: <vqvqzmmz109u$.d57q8ganugp5$.dlg@40tude.net>
<l650sh$q1g$1@node2.news.atman.pl> <l673vp$cno$1@news.mm.pl>
NNTP-Posting-Host: apn-37-7-33-180.dynamic.gprs.plus.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1384790150 11229 37.7.33.180 (18 Nov 2013 15:55:50 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 18 Nov 2013 15:55:50 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.1.0
In-Reply-To: <l673vp$cno$1@news.mm.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2511182
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-11-16 07:41, Krzysztof Matyasik pisze:
>
>>
>> Auto ma być nowe czy używane? Jeżeli nowe (lub w miarę nowe) to jeszcze
>> weź pod uwagę kosztowną i problematyczną obsługę koszmaru zwanego "filtr
>> cząsteczek stałych", DPF itd. . Diesel w dzisiejszych czasach to tylko
>> dla kierowcy mającego dostęp do taniego paliwa. Zdecydowanie przyłączam
>> sie do chóru odradzającego Ci taki zakup, i to nie tylko na ten dci ale
>> każdego nowoczesnego diesla.
>
> O tak, filtr FAP to koszmar, który jest kosztowny i problematyczny.
> Ciszej mój, żeby mój nie usłyszał.
>
> Jako, że święta idą, pierwszy, kto się do mnie zgłosi, dostanie ode
> mnie filtr FAP po pełnej regeneracji (mycie chemią) za, powiedzmy, 400
> złotych - a co, zarobię sobie, a mam jeden zapasowy, który leży w
> piwnicy.
>
> Uściślijmy: moja 407SW ma już 178 tys. km na liczniku (przebieg jest
> pewny) i FAP jeszcze nie ma zamiaru zdychać. Jednak ze względu na to,
> że te filry obliczane są na około dwieście tys. km, profilaktycznie
> załatwiłem sobie drugi, oddałem do regeneracji (czyli umycia chemią) i
> odłożyłem na "gorsze czasy"...
>
> Odnośnie silników dCi to potwierdzam, panewki bez zamków to głupie
> rozwiązanie, ale dla przykładu Megane 1.5dCi mojej koleżanki z pracy o
> tym nie wie, przelatał już ponad 200 tys. km i nic złego się nie
> dzieje. Fakt, jest to silnik podwyższonego ryzyka, ale to nie oznacza,
> że każdy egzemplarz musi się zepsuć.
>
> Niedawno rozmawiałem z szczęśliwym i dumnym posiadaczem Forda Kugi
> 2.0TDCI. Jakże on się wyśmiewał z mojego 2.0HDI... co za wyższość
> niemieckiej technologii nad francuską kupą! Odkąd powiedziałem mu, że
> ma silnik od żabojadów, przestał się do mnie odzywać. Ciekawe, czy
> zaczął już narzekać na silnik?
>
> Z drugiej strony, jeśli miałbym możliwość wymiany (nawet
> bezgotówkowej) mojej 407SW 2.0HDI na 407SW 2.2 albo - najlepiej -
> 3.0V6, wymieniłbym się bez wahania - przy obecnych przebiegach rzędu
> 15 - 20 tys. km rocznie diesel nie ma sensu, klekocze i wolniej się
> nagrzewa; chętnie pojeździłbym V6.
>
>
>
Jest kosztowny - na skutek rzygania paliwem i niespalaniem, paliwo
dostaje się do oleju, no i konieczna wymiana 3-4 razy częściej niż z
silnikiem bez filtra cząsteczek stałych. To oczywiście tylko jeden
element który rzutuje na wyższą cenę eksploatacji diesla z DPF, a jest
tych elementów sporo, pomijając już samą cenę nowego filtra.
Piszesz że nia masz żadnego problemu, a jeseś pewien że Twój nie został
potraktowany wiertarką, albo jakimś innym uszlachetniaczem, a może wcale
go nie masz? Jest przecie cała masa diesli które nie są wyposażone w ten
wynalazek.. Druga sprawa - skąd masz ten drugi filtr który za tak
śmieszne grosze wobec ceny nowego chcesz sprzedać?
No i niekoniecznie ten kolega nie miał racji. Nie jest to przecie żywcem
silnik wzięty z linii produkcyjnej Peugeota i zamontowany w Fordzie..
Przecież już sam soft może w dużej mierze zmienić charakterystykę silnika.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.11.13 17:00 Trybun
- 18.11.13 19:13 Cavallino
- 19.11.13 08:09 Piotr Klimek
- 19.11.13 08:10 Mirek Ptak
- 19.11.13 18:05 Cavallino
- 19.11.13 18:07 Cavallino
- 19.11.13 23:12 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 19.11.13 23:24 Cavallino
- 20.11.13 07:57 Mirek Ptak
- 20.11.13 08:19 sqlwiel
- 20.11.13 09:31 AZ
- 20.11.13 12:14 Mirek Ptak
- 20.11.13 19:17 Cavallino
- 20.11.13 20:32 jerzu
- 20.11.13 22:08 Trybun
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-26 Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-24 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=