    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czym rozbujać kawał żelastwa ?
    Date: Sun, 10 Jul 2016 21:49:49 +0200

    W dniu 2016-07-10 o 18:54, sundayman pisze:

    > Nie no, spokojnie. Aż takiego problemu nie ma.
    > Do krytycznych testów właśnie tak robię - w samochód i pomiar w terenie.
    > Jutro się wybieram znowu :)

    Fajnie masz... jak jest fajna pogoda :)

    > Ale dla własnej wygody stosuję w warsztacie rozwiązanie z czymś takim :
    >
    > http://soliddrive.mseaudio.com/products/

    To wygląda jak wyposażenie do komór antypodsłuchowych. Przynajmniej ja
    bym pewnie czegoś takiego albo podobnego użył.

    > Ale niestety daje się zauważyć "brak mocy", i te pomiary nie są tak
    > wiarygodne jak bym sobie życzył. Byłoby mi nieco wygodniej mieć coś
    > dobrze działającego.

    No tu niestety tej mocy to za dużo nie widać żeby miały. I jeszcze od
    100Hz jest obcinana, i to dość solidnie.
    Wydaje mi się, że to używa własnej masy, a nie że można to o coś
    solidnego oprzeć?

> [...]
    > do kilkuset hz. I tam "fizycznie" jest najwięcej energii.
    >
    > 2. pomiar dźwięku - np. opona jadącego samochodu wytwarza szum w
    > stosunkowo dużym zakresie częstotliwości.
    >
    > W zależności od sytuacji potrzebny jest pomiar jednego lub drugiego.
    > Z tego co widzę na wykresach, to te 2kHz to minimum dla opcji (2).
    > No ale faktycznie, tam w grę wchodzą minimalne amplitudy, pewnie
    > mierzone w setnych lub tysięcznych mm.
    > Normalnie - jak to dla przenoszącego dźwięk metalu.
    >
    > A wibracje niskich częstotliwości - na pewno osiągają 1mm. A może i
    > więcej, ale to już nie ma specjalnego znaczenia.

    No ale teraz przynajmniej wiesz o jakich mocach mowa :)

    > *** oczywiście nie chodzi o dźwięk opon samochodowych na moście, bo to
    > ani most, ani samochody. Ale zjawiska i skala podobne.

    Ale się nie tłumacz. Jakbym powiedział nad jakimi tematami pracuję to
    zwyczajnie bym już nad nimi nie pracował. A jeszcze jakby to było
    zamówienie pod klienta...

    Pozdrawiam

    DD