    Date: Sat, 24 Jul 2010 18:23:12 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: czemu nie RS6 ?

    BartekK pisze:
    > Audi RS6 avant 2005-2006

    Wiki mówi że RS6 były w budzie C5 do 2004, a w C6 dopiero od 2008.
    Więc sprawdź dobrze czy to co znalazłeś to RS6, czy jakieś swapy-rzeźby,
    o sticker tuningu nie wspominając.

    > Czy na prawdę popełniam jakąś zbrodnię rzucając się na taki pojazd, z
    > przebiegami (wg Dekra i salonu rzeczywistymi) rzędu 100-130tyś km?

    Z drugiej strony to nie jest "beczka" do łykania nią milionów kilometrów.
    W takim mocnym i szybkim aucie np. wszelkie elementy zawieszenia, opony
    itp. będą się szybko zużywać. Przeniesienie napędu tam pewnie też nie
    będzie wieczne.

    Silnik jakiś szczególnie wyżyłowany nie jest, to powinien jeszcze trochę
    pojeździć.

    > im nowsze tym więcej
    > możliwych problemów (choćby z doborem interfejsu by cośtam
    > zdiagnozować), ale może się mylę?

    Takimi szczegółami to bym się nie przejmował. Zwłaszcza że tego typu
    rzeczy raczej idą w stronę standaryzacji.
    W najgorszym razie przejedziesz się do ASO gdzie komputer mają.

    Tu raczej trzeba policzyć że jeden komplet opon kosztuje 4000zł i że
    jeżeli planujesz robić użytek z tej mocy, to te opony się będą zużywać.

    Pasek rozrządu z rolkami ponad 1600zł.

    Popularnych zamienników amortyzatorów brak, seryjne nie wiem ile
    kosztują, ale Bilstein B14 za komplet amortyzatorów to około 15000zł,
    B16 za 26000zł. A pewnie w takim samochodzie przy takim przebiegu, to
    wypadałoby się zawieszeniu już przyjrzeć.

    Bo z kolei robienie rzeźby i pasowanie czegoś tam od modeli niższych
    (może i będzie działać), popsuje Ci radość z jazdy takim autem.

    Warto rzucić okiem na katalogi części no i w przypadku takich mało
    popularnych modeli często jesteś skazany na ASO, bo zamienników nie
    znajdziesz - to nie będzie Passat 1.9tdi do którego każdą część możesz
    wybrać od pięciu producentów.

    Podjedź, popytaj ile będą kosztowały części potrzebne do bieżącej
    obsługi i wtedy jeszcze raz przemyśl kupowanie takiego auta.
    Nie wiem jakie masz możliwości finansowe czy techniczne, ale ja tam już
    kilka osób znam które kupiły sobie super fury i potem okazało się że
    posypała się jakaś "dziwna" część (np. dyfer czy coś tam w skrzyni
    biegów) i jest wielki problem.