  • 1. Data: 2010-07-24 16:57:01
    Temat: czemu nie RS6 ?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Audi RS6 avant 2005-2006
    Już prawie jestem zdecydowany, już mam obadane 3 egzemplarze do
    obejrzenia i ocenienia, umówiony wyjazd na oglądanie i powrót jednym z
    nich (do germanii), znam mniejwięcej ich historię... Ale prawie wszyscy
    wokół usiłują mi wybić z głowy taki zakup, podając wszystkie możliwe
    przeciw (od "a po co ci", "będzie za dużo palić", do "to bardzo niedobre
    auto, słyszałem że się psują", oczywiście nikt takiego nie miał) ale bez
    sensownego uzasadnienia. Najlepiej jakbym sobie kupił Octawię albo
    ostatecznie A6 3.0tdi z 2008 poleasingową...
    Czy na prawdę popełniam jakąś zbrodnię rzucając się na taki pojazd, z
    przebiegami (wg Dekra i salonu rzeczywistymi) rzędu 100-130tyś km?

    Spalanie rzędu 13-20l/100 mnie nie przeraża, zwłaszcza że to nie jedyny
    pojazd "w domu", po mieście jeździć na zakupy tym nie będę, raczej trasy
    na drugi koniec Europy.
    Autami które mają po >100KM/T jeździłem, AWD, RWD
    Osobiście wolałbym chyba starszą "porządną" konstrukcję właśnie z
    2000-2005 "przed-lift" niż coś nowszego, bo im nowsze tym więcej
    możliwych problemów (choćby z doborem interfejsu by cośtam
    zdiagnozować), ale może się mylę?
    Obecne wynalazki (zwłaszcza w podobnej cenie, ~100tyś) zasmucają mnie
    swoją konstrukcją i wykonaniem (wygląda że dookoła konstruktorów chodził
    księgowy z pytaniem "a nie da się tego taniej zrobić?")

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2010-07-24 18:05:53
    Temat: Re: czemu nie RS6 ?
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    BartekK wrote:
> [...]
    > wszyscy wokół usiłują mi wybić z głowy taki zakup, podając wszystkie
    > możliwe przeciw (od "a po co ci", "będzie za dużo palić",

    Nie słuchaj ich. Jak ci serce mówi "to teraz chcę", to bierz i ciesz się życiem
    za kółkiem. Potem mozesz żałowac. A jak się nie spodoba, to sprzedasz i kupisz
    inne. Tez jestem szalony, bo kuszę się coraz bardziej na Fokę RS :) Kazdy mówi
    "po co ci", "będzie dużo palił". Ale leję na to, bo autko da mi mase frajdy, a
    tego się na kasę nie da przeliczyć :)

    PS. Jak juz kupisz, to opisz tutaj swoje odczucia. Tak szczerze i jakbys pisał
    dla fanów motoryzacji.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 3. Data: 2010-07-24 18:23:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    BartekK pisze:
    > Audi RS6 avant 2005-2006

    Wiki mówi że RS6 były w budzie C5 do 2004, a w C6 dopiero od 2008.
    Więc sprawdź dobrze czy to co znalazłeś to RS6, czy jakieś swapy-rzeźby,
    o sticker tuningu nie wspominając.

    > Czy na prawdę popełniam jakąś zbrodnię rzucając się na taki pojazd, z
    > przebiegami (wg Dekra i salonu rzeczywistymi) rzędu 100-130tyś km?

    Z drugiej strony to nie jest "beczka" do łykania nią milionów kilometrów.
    W takim mocnym i szybkim aucie np. wszelkie elementy zawieszenia, opony
    itp. będą się szybko zużywać. Przeniesienie napędu tam pewnie też nie
    będzie wieczne.

    Silnik jakiś szczególnie wyżyłowany nie jest, to powinien jeszcze trochę
    pojeździć.

    > im nowsze tym więcej
    > możliwych problemów (choćby z doborem interfejsu by cośtam
    > zdiagnozować), ale może się mylę?

    Takimi szczegółami to bym się nie przejmował. Zwłaszcza że tego typu
    rzeczy raczej idą w stronę standaryzacji.
    W najgorszym razie przejedziesz się do ASO gdzie komputer mają.

    Tu raczej trzeba policzyć że jeden komplet opon kosztuje 4000zł i że
    jeżeli planujesz robić użytek z tej mocy, to te opony się będą zużywać.

    Pasek rozrządu z rolkami ponad 1600zł.

    Popularnych zamienników amortyzatorów brak, seryjne nie wiem ile
    kosztują, ale Bilstein B14 za komplet amortyzatorów to około 15000zł,
    B16 za 26000zł. A pewnie w takim samochodzie przy takim przebiegu, to
    wypadałoby się zawieszeniu już przyjrzeć.

    Bo z kolei robienie rzeźby i pasowanie czegoś tam od modeli niższych
    (może i będzie działać), popsuje Ci radość z jazdy takim autem.

    Warto rzucić okiem na katalogi części no i w przypadku takich mało
    popularnych modeli często jesteś skazany na ASO, bo zamienników nie
    znajdziesz - to nie będzie Passat 1.9tdi do którego każdą część możesz
    wybrać od pięciu producentów.

    Podjedź, popytaj ile będą kosztowały części potrzebne do bieżącej
    obsługi i wtedy jeszcze raz przemyśl kupowanie takiego auta.
    Nie wiem jakie masz możliwości finansowe czy techniczne, ale ja tam już
    kilka osób znam które kupiły sobie super fury i potem okazało się że
    posypała się jakaś "dziwna" część (np. dyfer czy coś tam w skrzyni
    biegów) i jest wielki problem.

  • 4. Data: 2010-07-24 18:47:02
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    W dniu 2010-07-24 16:57, BartekK pisze:
    > Audi RS6 avant 2005-2006

    Z tego co wiem to w tych latach nie było wersji RS6 (ale mogę się mylić)

  • 5. Data: 2010-07-24 19:01:38
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-07-24 18:47, CUT_INZ pisze:

    > Z tego co wiem to w tych latach nie było wersji RS6 (ale mogę się mylić)
    Dzieki za informację, to by się potwierdziało w papierach aut -
    wszystkie 3 sztuki mają datę produkcji 2004, a pierwszą rejestrację 2005
    styczen - luty, a jeden ma 2006 (ponad rok w salonie czekał na kupca?
    dziwne).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2010-07-24 20:09:11
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

    Jeżeli akceptujesz ceny części do tego samochodu to nie ma powodu żeby się
    nim nie uszczęśliwić ;)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 7. Data: 2010-07-24 20:09:33
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

> [...]

    > przebiegami (wg Dekra i salonu rzeczywistymi) rzędu 100-130tyś km?

    > Obecne wynalazki (zwłaszcza w podobnej cenie, ~100tyś)

    RS6 z 2005-2006 z przebeigiem 100-130 tys km. za ~100 tys zł?

    Moje skromne doświadczenie empiryczne z wydumanymi autami mówi, że lepiej
    kupić droższe ale pewne bo w długim okresie powinno kosztować mniej niż
    kupowane okazyjnie. Poszukaj jakieś forum pasjonatów RS6 - może akurat ktoś
    sprzedaje.

    Jeśli tak jak piszesz to ma być typowa zabawka to chyba można ciekawsze
    rzeczy znaleźć z większym prawdopodobieństwem, że poprzedni właściciele też
    traktowali je jako weekendowo wakacyjne zabawki.

  • 8. Data: 2010-07-24 20:14:41
    Od: to <t...@a...xyz>

    BartekK wrote:

> [...]
    > przeciw (od "a po co ci", "będzie za dużo palić", do "to bardzo niedobre
    > auto, słyszałem że się psują", oczywiście nikt takiego nie miał) ale bez

    To ja Ci dam inny argument -- RS6 to spasiony mamut. Zdecydowanie
    wolałbym coś lżejszego.

    --
    ignorance is bliss

  • 9. Data: 2010-07-24 20:54:22
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-07-24 20:14, to pisze:

    > To ja Ci dam inny argument -- RS6 to spasiony mamut. Zdecydowanie
    > wolałbym coś lżejszego.
    To akurat mi odpowiada - już w życiu swoje popodskakiwałem w autach
    które miały 80KM i 450kg, albo 250KM i 1200kg, i zawieszenie bilsteina.
    Kultura jazdy ping-ponga w imprezie STI mi już nie pasuje, poprzednie
    moje volvo v50 T5 AWD też mi było zbyt lekkie...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 10. Data: 2010-07-24 21:09:00
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2010-07-24 16:57, BartekK pisze:

    [cut]

    Jesli stac Cie np. na klocki, tarcze i spalanie rzedu 20l/100km to bym
    ogladal i jak dobre to bral. To jest rodzinna katapulta. ZTCW to
    problemem bywa zawieszenie (amorki drogie w ASO i jest z nimi jakis
    problem, nie pamietam dokladnie ale ktos wypuscil swoj produkt z
    poprawiona ta wada), ogolnie warto przyjrzec sie automatowi czy nie
    szarpie i czy silnik wporzo. Na tuning wielki sie nie nastawiaj, mozna
    zrobic program + wydech i raczej pozostac przy tym co moze dac max
    500KM, dalej to juz dlubanie coolerow, piorunsko drogie i efektow
    wielkich nie ma.

    ps. Nie napalaj sie, auto obadaj, bo RS6 popsute = gruba mina, jak juz
    znajdziesz w bdb stanie to bierz i sie nie zastanawiaj, kiedys mialem
    okazje gonic za tym z predkosciami 2xx z przodu (na niemieckiej
    autostradzie, co by nie bylo ;) ), dzwiek V8 + turbo miazdzy, odejscie
    przy powyzej 200 miazdzy, wyglad (kwestia gustu) niby to tylko A6,
    jednak z daleka widac, ze cos jest nie tak (blotniki, kola, wydech),
    mnie robi mocno, ja bylbym mocno na tak!

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek