-
X-Received: by 10.180.218.99 with SMTP id pf3mr3734150wic.3.1378938104583; Wed, 11
Sep 2013 15:21:44 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!gn7no7237737wib.1!news-out.goog
le.com!v3ni91160wiv.1!nntp.google.com!feeder1-2.proxad.net!proxad.net!feeder2-2
.proxad.net!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!un
t-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POS
TED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: chce zmienic silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
<l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
<l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
<l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
<7...@p...pl.invalid>
<l0piv5$t8b$1@news.icpnet.pl>
<5230cff1$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
<l0qlj5$a1m$1@news.icpnet.pl>
Date: Thu, 12 Sep 2013 00:21:49 +0200
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 54
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
X-Trace: 1378938103 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1247 82.143.187.50:54143
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504152
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 11 Sep 2013 22:59:20 +0200, Refleksyjny napisał(a):
> W dniu 2013-09-11 22:17, J.F pisze:
>>> Silnik z 1925 roku systemu Doble spalał 4 litry nafty na 100km! Już
>>> wtedy tylko tyle.
>> a nie 4 galony ? Albo 4 mile na litrze ?
>
> Wyjasniło się, że cytat po angielsku odnosił się do... wody, bo w tanku
> była woda i to woda jest elementem napędowym. A więc nafty ten stary
> Doble palił więcej, ile dokładnie, tego źródła nie podają. Ale dużo, za
> dużo, żeby się teraz takie spalanie opłaciło :)
No widzisz :-(
>>> W każdym razie potencjał w silnikach parowych jest ogromny, a
>>> zarzucenie jego rozwoju było przede wszystkim spowodowane zyskami
>>> jakie mają państwa z wydobycia i przetwarzania ropy naftowej. Cały
>>> przemysł naftowy zrobi wszystko, żeby zablokować rozwój takiej taniej
>>> i efektywnej, a zarazem prostej technologii samochodowej jaką są
>>> silniki parowe.
>>
>> Nie zartuj :-)
> Powaga! :-)
> http://huzarpower.com/pl/silnik-parowy
Ale tu o zaletach silnika, a nie o zrodlach ciepla.
>> A czym ta pare grzac ? Nawet twoj ukochany silnik robil to nafta, a nie
>> np chrustem z lasu :-)
>
> Czymkolwiek człowieku, czymkolwiek!
> Może być jakiś niedestylowany alkohol z leśnej bimbrowni, rozpałka do
> grilla w płynie, denaturat, woda brzozowa, stary olej po smażeniu
> frytek, woda toaletowa Brutal, olej opałowy, skażony spirytus, cokolwiek
> w płynie co się dobrze pali.
I ile tego znajdziesz ? Przemysl naftowy moze spac spokojnie.
Nawiasem mowiac - to wtedy po raz pierwszy widmo konca ropy zajrzalo
ludzkosci w oczy. Jedni szukali paliw alternatywnych, inni zaczeli
mieszac olow do benzyny, co znacznie obnizyzylo spalanie, az w koncu
odkryli zloza w koloniach :-)
> Domowa amatorska konstrukcja, zwróćmy uwagę jakie to ciche:
> http://www.youtube.com/watch?v=U3S3pGVyhog
Wsadz turbine.
> I coś podobnego, ale trochę mocniejszego można zamontować w małym aucie,
> do ruchu miejskiego starczy.
Do miejskiego to elektryczny starczy.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.09.13 00:30 J.F.
- 12.09.13 00:57 k...@g...com
- 12.09.13 00:57 Gotfryd Smolik news
- 12.09.13 01:03 Gotfryd Smolik news
- 12.09.13 01:04 k...@g...com
- 12.09.13 01:10 X-Man
- 12.09.13 01:21 Refleksyjny
- 12.09.13 01:26 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 01:56 Refleksyjny
- 12.09.13 03:02 A.L.
- 12.09.13 03:44 k...@g...com
- 12.09.13 04:02 k...@g...com
- 12.09.13 05:51 Marek Dyjor
- 12.09.13 06:03 Marek Dyjor
- 12.09.13 08:46 Maciek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=