    From: The_EaGle <e...@j...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
    Date: Fri, 01 Jul 2011 12:04:46 +0200

    W dniu 2011-06-30 23:57, Kris_Poland pisze:
    > mam nie potwierdzone informacje iz na tych bramkach bedzie
    > zainstalowany system identyfikacji tablic rejestracyjnych
    >
    > czyzby full monitoring kradzionych / przejezdzajacych aut?

    Na bramownicach są montowane czujniki do łączenia z modułami w
    samochodach. Moduły są rejestrowane i przypisane do konkretnego
    samochodu. Na tej podstawie system identyfikuje auto. Natomiast nie ma
    to nic wspólnego z identyfikowaniem samochodów innych niż podlegających
    obowiązkowemu posiadaniu modułu w samochodzie.
    Innymi słowy to nie jest odcinkowy pomiar prędkości - który np na trasie
    nr 7 z Wawy do Grójca wg rosporządzenia MSWiA nie ma prawa działać
    zgodnie z prawem. Wot taka polska logika - postawić bramy a potem
    dostosowywać :) nowa zabawka za pare milionów do niewiem czego...

    Natomiast co do viatoll to moduły mogą się łączyć ze specjalnymi
    urządzeniami w które wyposażone są patrole ITD. Teoretycznie ITD może
    sprawdzić czy samochód ma moduł bez zatrzymywania auta.

    Pozdrawiam
    Rafał