  • Data: 2011-07-01 13:42:09
    Temat: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:iuk9s6$qhu$...@n...onet.pl...

    >Nie jest, skoro w Niemczech żadne pudełko do samochodu nie jest
    >potrzebne.
    >A to kto obsługuje to sprawa mało istotna, system jest zupełnie inny.

    Jak to nie jest ?

    Niemiecki system dziala na 2.5 roznego sposobu:
    a) wlasciciel zawiera umowe, dostaje pudelko, montuje w samochodzie.
    Pudelko zawiera system lacznosci .. wydaje mi sie ze na podczerwien,
    gps, nawigacje inercyjna,
    byc moze nawet podpiecie pod drogomierz pojazdu.
    i w trakcie przejazdu wymienia informacje z bramkami ile sie nalezy
    za przejazd.
    Wlasciciel dostaje zbiorcza fakture.

    b) kierowca w jednej z wielu automatycznych kas podaje trase, nr
    rejestracyjny pojazdu, placi i dopiero moze jechac.

    c) mozna tez wprowadzic trase przez internet, nie wiem - platnosc od
    razu czy staly klient to pozniej zbiorcza fakture dostanie.

    Rozwiazanie a) jest najwygodniejsze dla tych co duzo po Niemczech
    jezdza, b i c raczej na dorazne przejazdy.
    Oczywiscie gdzies tam musi byc kamera, rozpoznawanie numerow,
    sprawdzanie czy oplacona trasa, a kawalek dalej patrol policji ..
    prosze okazac dowod oplaty, dziekujemy, ale bedzie 10euro mandatu za
    brudna tablice :-)

    J.