  • 121. Data: 2010-06-23 22:58:18
    Temat: Re: alfa 156
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hvtl8k$21p2$1@news.mm.pl...

    > Akurat kompletnie nie istotny w dzialaniu wahacza, czy zawieszenia. (ten
    > silentblok jest do amortyzatora, ktory w innym wariancie zawieszenia
    > siedzialby w kolumnie McPhersona).

    Moment - to w końcu różnią się te wahacze konstrukcyjnie, czy nie? Skoro w
    jednym przypadku amortyzator przykręcasz do wahacza, a w drugim - kolumna
    McPhersona opiera się o zwrotnicę przykręconą do sworznia - to jest to
    ewidentna różnica konstrukcyjna.

    > Tak powazna roznica, ze sworznie, ksztalt wahacza, ksztalt i typ
    > silentblokow jest jakby w ten sam desen ;P

    Większość trójkątnych wahaczy ma podobny kształt. Tylko, że na trwałość
    wahacza ma wpływ coś znacznie więcej niż sam kształt. Liczy się mieszanka
    gumowa, z jakiej wykonano tuleje gumowe, wielkość sworznia, sposób jego
    łożyskowania, wielkość silentbloków, itp.

    > To ciekawe, znowu manipulujesz cenami.
    > Ja placilem za sensowny zamiennik tak ze 2x tyle :P

    Nie manipuluję. Ja takie wahacze czasem kupuję.

    > Wlacz sobie allegro i przestan znowu sciemniac z cenami.
    > Roznice w cenie oczywiscie sa, ale nie takie jak piszesz.

    A to może konkretnie podasz, skoro są takie różnice w cenie. Może być z
    Allegro. Linki też podepnij.

    > Chyba tak, bo ciagle nie moge znalezc tych TDSow w E34 za 15 czy ile tam
    > pisales tysiecy, tych powszechnie uzywanych lakierow bezbarwnych, wodnych,
    > a teraz mi sie wahacze znikaja :>
    > Zebym jutro tylko trafil do samochodu.

    Jeśli nie chcesz czegoś znaleźć, to tego nie znajdziesz, chociażby Ci to
    ktoś przed oczętami położył. Ot taka specyfika ludzi z betonowym umysłem.

    Jurand.

  • 122. Data: 2010-06-23 23:05:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Za alez tak byla dalsza czesc zdania wyjasniajaca chyba twe watpliwosci.

    Sugerujesz, że "ależ tak" miało oznaczać "oczywiście że nie"?
    ROTFL !!!!

    > Przeczytaj jeszcze raz, ale cale zdanie, a nie tylko jego czesc.
    > Pamietaj, ze kontekst jest istotny.

    Z kontekstu wynika dokładnie to co piszę i coś dokładnie odwrotnego do tego
    co TERAZ nawijasz.

    > Nie napisalem, ze w Twoich postach.
    > To bylo raczej takie ogolne podsumowanie tego watku, tak od postu PSYLO.

    W poście Psylo też tego nie było.
    Jedyny który o tym nawijal w tym wątku, to Ty sam.

  • 123. Data: 2010-06-23 23:18:57
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    W dniu 2010-06-23 10:37, Jurand pisze:
    > Jakosc wykonczenia - porównywalna (istotna róznica w designie, ale sama jakosc
    > materialów - podobna)

    Oj tu się zdecydowanie mylisz. 156, szczególnie po liftingu, to zupełnie
    inna klasa jakości materiałów. Focus to tani plastik, Alfa to zupełnie
    inna bajka. Jakby nie patrzeć to nowa 156 była pewnie ze dwa razy
    droższa od Forda (a że szybko straciła na wartości to tylko zaleta dla
    kupujących). Problematyczność - tutaj też kwestia dyskusyjna,
    szczególnie jeśli mowa o bardzo awaryjnym TDCi z tych lat.

    --
    PSYLO

  • 124. Data: 2010-06-23 23:34:22
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Karthoon" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 23 Cze, 10:37, "Jurand" <j...@i...pl> wrote:

> [...]

    > Po liftingu wnętrza Alfa nie tylko wygląda o kilka klas lepiej, ale i
    > materiały ma lepsze. A że bagażnik mały? To nie jest rodzinne
    > kombi....
    > Focus jeździ bardzo dobrze, ale moim zdaniem jednak Alfa prowadzi się
    > jednak lepiej. Awaryjność Alfy jest znana, ale po 2003 r. nie jest już
    > tragicznie, a Focus.. no cóż, u nas były to służbówki - i dobrej
    > opinii zdecydowanie nie mają...

    > Rodzina kupi sobie focusa, ale jak ktoś ceni sobie coś więcej -
    > zdecydowanie Alfę. Tylko oczywiście nie tą wersję silnikową....

    Wbrew pozorom - Focus ma w środku tyle samo miejsca co 156. Więc pisanie, że
    jest to "rozdmuchany kompakt" trochę wprowadza tutaj zamieszania - czym
    wobec tego jest 156?
    Co do wyglądu - pisałem, że jest istotna różnica w designie, oczywiście na
    korzyść Alfy, ALE mowa jest o jakości materiałów, nie o ich wyglądzie.
    Jeśli piszesz o służbowych Focusach - porównaj je do służbowych Alf Romeo ;)
    Ciekawe, jak to wtedy by wyglądało. Tylko jak na razie chyba nie znam firmy,
    która odważyła się na zakup służbowych 156...

    I na koniec prowadzenie - Alfa prowadzi się odrobinę lepiej po idealnych
    drogach. Focus bije ją na głowę, jeśli nawierzchnia wymaga od zawieszenia
    dużo pracy. Alfa ma jedną rzecz, która nieświadomym kierowcom daje poczucie
    "zwinności" samochodu i przez to lepszego prowadzenia - krótkie przełożenie
    układu kierowniczego. Natomiast jakbyś pojechał na tor, to okaże się, że
    bardzo ciężko byłoby Ci utrzymać się za tym "rozdmuchanym kompaktem".

    No i co do wersji silnikowych - niestety jedynymi "cywilizowanymi" wersjami
    silnikowymi w 156-kach są modele 1.9 JTD 115/140/150 KM. Reszta to kibel,
    wyłączając 3.2 GTA (w niej silnik jest genialny, reszta do niego nie
    dorasta).

    Jurand.

  • 125. Data: 2010-06-23 23:45:06
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    W dniu 2010-06-23 22:48, Karolek pisze:

    > Nie napisalem, ze w Twoich postach.
    > To bylo raczej takie ogolne podsumowanie tego watku, tak od postu PSYLO.

    Często tak sobie stwarzasz swoją własną małą rzeczywistość? ;)
    Czytanie ze zrozumieniem to jednak rzeczywiście coraz bardziej cenna
    umiejętność.

    --
    PSYLO

  • 126. Data: 2010-06-24 06:39:20
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:

    > To napisz wyraźnie, a nie wcinasz się z jakimiś teoriami w dyskusję o
    > konkretnym elemencie w jakiejś części, a potem mówisz, że Twoja
    > odpowiedź dotyczyła całej tej części, a nie tego konkretnego elementu.

    Napisane, bylo wyraznie.
    Ale jak ktos ma zla wole to widzi to co mu pasuje.

    > Poza tym podejrzewam, ba - jestem pewien, że moje doświadczenie z Alfami
    > 156 dalece przewyższa doświadczenie zarówno Twoje jak i Cavallino w tym
    > temacie - zarówno jeśli chodzi o koszty i częstotliwość napraw zawieszeń
    > w tych samochodach jak i inne dolegliwości, na które one cierpią.

    Tak, tak, twoja wiedza i doswiadczenie przewyzsza wszystkich i we
    wszystkim... lakiery, wytrzymalosc, wyimaginowane samochody i ich ceny,
    zawieszenia i w ogole :P

    --
    Karolek

  • 127. Data: 2010-06-24 06:41:54
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:

    > Akurat Alfa 156 ma z Fiatem bardzo mało wspólnego. Inne silniki
    > benzynowe, zupełnie inne zawieszenia, inne skrzynie. Jedyne co te auta
    > łączy, to przynależność do tego samego koncernu.

    Jednak jest wiecj wspolnych elementow :>
    A ty z tego sobie w ogole sprawy nie zdajesz.

    > A ktoś twierdzi, że to jest super technika?

    Sa tacy.

    --
    Karolek

  • 128. Data: 2010-06-24 08:44:44
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to kibel, wyłączając 3.2 GTA (w niej silnik jest genialny, reszta do niego

    ee.. a 2.4JTD?
    Tylko żeby on był lżejszy.. ;)

    --
    Irokez
    AR 156 2.4JTD

  • 129. Data: 2010-06-24 14:39:21
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Jurand" <j...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > to kibel, wyłączając 3.2 GTA (w niej silnik jest genialny, reszta do niego

    Nie przesadzaj, 2.5V6 to dosc zacna jednostka.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 130. Data: 2010-06-24 16:41:43
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

> [...]
    >
    > Tak, tak, twoja wiedza i doswiadczenie przewyzsza wszystkich i we
    > wszystkim... lakiery, wytrzymalosc, wyimaginowane samochody i ich ceny,

    No jak na razie to Ty masz jakieś "wyimaginowane" samochody, o których nic
    nie chcesz powiedzieć ;)
    A moja wiedza o 156-kach bierze się chociażby stąd, że miałem przez dłuższy
    lub krótszy czas każdą możliwą wersję silnikową tego modelu, a poza tym
    przynależność do klubu AR robi swoje ;)

    Jurand.