  • 111. Data: 2010-06-23 20:52:03
    Temat: Re: alfa 156
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:

    > Chociażby tym, że wahacz do 156-ki ma dodatkowy silentblok.

    Akurat kompletnie nie istotny w dzialaniu wahacza, czy zawieszenia. (ten
    silentblok jest do amortyzatora, ktory w innym wariancie zawieszenia
    siedzialby w kolumnie McPhersona).

    > Poza tym 156
    > ma z przodu DWA wahacze na koło, 145 ma JEDEN. To jest już bardzo
    > poważna różnica w budowie samochodu.

    Tak powazna roznica, ze sworznie, ksztalt wahacza, ksztalt i typ
    silentblokow jest jakby w ten sam desen ;P

    > Poza tym za wahacz do 145 trzeba zapłacić od 85 PLN wzwyż, przy czym za
    > około 120-140 PLN kupuje się już całkiem sensowny zamiennik.

    To ciekawe, znowu manipulujesz cenami.
    Ja placilem za sensowny zamiennik tak ze 2x tyle :P

    > Za wahacz do 156 trzeba zapłacić conajmniej 165 PLN, ale za sensowny
    > zamiennik trzeba dać około 300 PLN. Mowa o wahaczu DOLNYM.

    Wlacz sobie allegro i przestan znowu sciemniac z cenami.
    Roznice w cenie oczywiscie sa, ale nie takie jak piszesz.

    > Loluj sobie loluj, pololujesz jeszcze trochę i zaczną Cię z Twoją wiedzą
    > traktować jak kolejnego grupowego błazna.

    Taa :>
    Idz lepiej mieszac ten swoj wydumany lakier do tej twojej nowej lakierni ;>

    > No to chyba masz trochę nie bardzo coś z oczkami...

    Chyba tak, bo ciagle nie moge znalezc tych TDSow w E34 za 15 czy ile tam
    pisales tysiecy, tych powszechnie uzywanych lakierow bezbarwnych,
    wodnych, a teraz mi sie wahacze znikaja :>
    Zebym jutro tylko trafil do samochodu.

    --
    Karolek

  • 112. Data: 2010-06-23 20:55:47
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:

    > Bo rozchodzi się głównie o globalne koszty eksploatacji tego samochodu.
    > Porównywania kosztów naprawy zawieszenia 145-ki z naprawą zawieszenia
    > 156-ki nie możesz opierać tylko na różnicy w cenie dolnego wahacza.

    A kto tu oprocz ciebie porownuje te koszty?
    156 jest klase wyzej, to i ceny beda inne.
    Swoja droga to smieszne, ze takie oczywistosci trzeba tu poruszac.

    --
    Karolek

  • 113. Data: 2010-06-23 21:20:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Pomiedzy stanowczym nie roznia, a nie znaczy, ze sie calkowicie roznia
    > jest pewna subtelna roznica sugerujaca, ze moga miec te rzeczy cechy
    > wspolne co w zadnym razie nie oznacza, ze wszystko jest identyczne.
    > Chyba to calkiem logiczne no nie?

    Nie bardzo, bo wcześniej było że jednak Alfa od Fiata nadwoziem się nie
    różni.
    A moim zdaniem ta różnica wcale nie jest mniejsza niż między 145/6 a 156.

  • 114. Data: 2010-06-23 22:23:12
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Cavallino pisze:

    > Nie bardzo, bo wcześniej było że jednak Alfa od Fiata nadwoziem się nie
    > różni.

    Nigdzie tak nie napisalem.

    > A moim zdaniem ta różnica wcale nie jest mniejsza niż między 145/6 a 156.

    Pewnie dlatego ze 145 i 156 to zupelnie inne segmenty.
    Ale faktem jest ze Alfa z Fiatem ma wiele wspolnego bo i trudno, aby
    bylo inaczej.
    Nie wiem po co z tym dyskutowac i wmawiac sobie, ze alfa to cud miod
    super technika robiona tylko na potrzeby marki Alfa Romeo.

    --
    Karolek

  • 115. Data: 2010-06-23 22:40:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nigdzie tak nie napisalem.

    Napisałeś.
    Nawet więcej - że jest żywcem z Fiata przełożona.
    Tu masz cytat:

    ">>> cala reszta w zasadzie zywcem z fiata przelozona.
    >Alez tak... to ze zewnatrz wyglada inaczej nie znaczy, ze sie calkowicie
    >rozni."

    To ostatnie "ależ tak" było Twoje.
    Jeśli nie rozumiesz co piszesz, to chociaż czasem warto nie kłamać tak
    perfidnie.

    > Nie wiem po co z tym dyskutowac i wmawiac sobie, ze alfa to cud miod super
    > technika robiona tylko na potrzeby marki Alfa Romeo.

    Nie wiem gdzie to wyczytałeś, na pewno nie w moich postach.

  • 116. Data: 2010-06-23 22:48:19
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Cavallino pisze:

    > Napisałeś.
    > Nawet więcej - że jest żywcem z Fiata przełożona.
    > Tu masz cytat:
    >
    > ">>> cala reszta w zasadzie zywcem z fiata przelozona.
    >
    > To ostatnie "ależ tak" było Twoje.

    Za alez tak byla dalsza czesc zdania wyjasniajaca chyba twe watpliwosci.

    Przeczytaj jeszcze raz, ale cale zdanie, a nie tylko jego czesc.
    Pamietaj, ze kontekst jest istotny.

    > Nie wiem gdzie to wyczytałeś, na pewno nie w moich postach.

    Nie napisalem, ze w Twoich postach.
    To bylo raczej takie ogolne podsumowanie tego watku, tak od postu PSYLO.

    --
    Karolek

  • 117. Data: 2010-06-23 22:49:55
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Aby rozwiac watpliwosci to dokladnie o to chodzilo.
    > Troche przeraza mnie ta wyjatkowo zla wola przy czytaniu tego co napisze.

    To napisz wyraźnie, a nie wcinasz się z jakimiś teoriami w dyskusję o
    konkretnym elemencie w jakiejś części, a potem mówisz, że Twoja odpowiedź
    dotyczyła całej tej części, a nie tego konkretnego elementu.

    Poza tym podejrzewam, ba - jestem pewien, że moje doświadczenie z Alfami 156
    dalece przewyższa doświadczenie zarówno Twoje jak i Cavallino w tym
    temacie - zarówno jeśli chodzi o koszty i częstotliwość napraw zawieszeń w
    tych samochodach jak i inne dolegliwości, na które one cierpią.

    Jurand.

  • 118. Data: 2010-06-23 22:51:51
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Nigdzie tak nie napisalem.

    > Pewnie dlatego ze 145 i 156 to zupelnie inne segmenty.
    > Ale faktem jest ze Alfa z Fiatem ma wiele wspolnego bo i trudno, aby bylo
    > inaczej.

    Akurat Alfa 156 ma z Fiatem bardzo mało wspólnego. Inne silniki benzynowe,
    zupełnie inne zawieszenia, inne skrzynie. Jedyne co te auta łączy, to
    przynależność do tego samego koncernu.

    > Nie wiem po co z tym dyskutowac i wmawiac sobie, ze alfa to cud miod super
    > technika robiona tylko na potrzeby marki Alfa Romeo.

    A ktoś twierdzi, że to jest super technika?

    Jurand.

  • 119. Data: 2010-06-23 22:54:06
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > A kto tu oprocz ciebie porownuje te koszty?
    > 156 jest klase wyzej, to i ceny beda inne.

    Klasa nie ma tu nic do rzeczy. 166-ka jest jeszcze klasę wyżej, niż 156, a
    można ją serwisować za praktycznie te same pieniądze. Liczą się konkretne
    rozwiązania. 147-ka jest klasy 145-ki, a masz temat taki sam jak ze 156 i
    145.

    > Swoja droga to smieszne, ze takie oczywistosci trzeba tu poruszac.

    Akurat nie są to żadne oczywistości. Kiedyś zrozumiesz.

    Jurand.

  • 120. Data: 2010-06-23 22:56:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Poza tym podejrzewam, ba - jestem pewien, że moje doświadczenie z Alfami
    > 156 dalece przewyższa doświadczenie zarówno Twoje jak i Cavallino w tym
    > temacie

    Moje jest zerowe, nawet w przypadku 146 - za krótko ją miałem, żeby zawiecha
    padła.
    Ale też nie napisałem nawet słowa o naprawach 156, robiłem tylko za
    tłumacza. ;-)