    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: alfa 156
    Date: Wed, 23 Jun 2010 23:34:22 +0200

    Użytkownik "Karthoon" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    news:7d109a69-8afa-487c-88ef-c02f980783e6@j4g2000yqh
    .googlegroups.com...
    On 23 Cze, 10:37, "Jurand" <j...@i...pl> wrote:

    > Bardzo dobre por wnanie. Chyba jedno z lepszych, jakie mozna na dzien
    > dzisiejszy wykonac. 156-ka z 1.9 JTD 115KM z 2004 roku kosztuje mniej
    > wiecej
    > tyle samo co Foka 1.8 TDCi 115 KM z tego roku. Oba auta prowadza sie
    > genialnie, chociaz ja sklaniam sie raczej ku Focusowi - ma lepiej
    > dostrojone
    > zawieszenie przy jezdzie po naszych drogach. Jakosc wykonczenia -
    > por wnywalna (istotna r znica w designie, ale sama jakosc material w -
    > podobna). Problematycznosc - tutaj dzieli te auta wielka przepasc...
> [...]

    Wbrew pozorom - Focus ma w środku tyle samo miejsca co 156. Więc pisanie, że
    jest to "rozdmuchany kompakt" trochę wprowadza tutaj zamieszania - czym
    wobec tego jest 156?
    Co do wyglądu - pisałem, że jest istotna różnica w designie, oczywiście na
    korzyść Alfy, ALE mowa jest o jakości materiałów, nie o ich wyglądzie.
    Jeśli piszesz o służbowych Focusach - porównaj je do służbowych Alf Romeo ;)
    Ciekawe, jak to wtedy by wyglądało. Tylko jak na razie chyba nie znam firmy,
    która odważyła się na zakup służbowych 156...

    I na koniec prowadzenie - Alfa prowadzi się odrobinę lepiej po idealnych
    drogach. Focus bije ją na głowę, jeśli nawierzchnia wymaga od zawieszenia
    dużo pracy. Alfa ma jedną rzecz, która nieświadomym kierowcom daje poczucie
    "zwinności" samochodu i przez to lepszego prowadzenia - krótkie przełożenie
    układu kierowniczego. Natomiast jakbyś pojechał na tor, to okaże się, że
    bardzo ciężko byłoby Ci utrzymać się za tym "rozdmuchanym kompaktem".

    No i co do wersji silnikowych - niestety jedynymi "cywilizowanymi" wersjami
    silnikowymi w 156-kach są modele 1.9 JTD 115/140/150 KM. Reszta to kibel,
    wyłączając 3.2 GTA (w niej silnik jest genialny, reszta do niego nie
    dorasta).

    Jurand.