    From: ddddddddddd <d...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zwolnienia nie tylko w IT - życie współczesnego inżyniera
    Date: Sat, 2 Mar 2024 13:49:20 +0000

    On 02/03/2024 10:30, io wrote:

    > Było o tym, że niby jak zwalniają to pracownikom nie chce się pracować a
    > ja napisałem że jak firma zwalnia to firma pracy nie daje a nie
    > pracownikom nie chce się pracować. Powinno być oczywiste.

    i jest oczywiste. I taki pracownik może spokojnie znaleźć pracę gdzieś
    indziej. No chyba że mamy kryzys - no ale chyba nie o to masz pretensję
    do pracodawcy?

    A tu, że jakiś
    > kapitał firma ma którego nie mają pracownicy. No jaki ma kapitał firma
    > bez swoich pracowników?

    Wypracowaną markę, procedury pracy i dojścia do klienta? W takim
    Twitterze okazało się, że większość jednak odbijała kartę na zakładzie.
    Nie trudno mi sobie wyobrazić, że nawet jeśliby Elon zwolnił 100% ludzi,
    to firma by przetrwała (tylko po co?)

    Bo jaki kapitał ma pracownik to też powinno być
    > jasne, swoje kwalifikacje. Go przecież zatrudniali i jak go zwolnią to w
    > końcu pracę znajdzie. A jak nie znajdzie to dlatego, że orał na > pracodawcę, który
    go nie szkolił i kwalifikacje zdezaktualizowały się.

    to zapytaj w czym się szkolą księgowe, sekretarki, programiści w twojej
    firmie, bo je niedługo AI zastąpi.
    Pracodawca nie jest od tego żeby szukać komuś zastępczego zajęcia,
    potrzebuje tylko kwalifikacji na dane stanowisko i to jego wybór czy
    zdecyduje się wybrać osobę do przeszkolenia, czy wziąć taką która
    zamiast po pracy pić piwo na kanapie zrobiła sobie kwalifikacje.

    Ja po godzinach uczę się nowego zawodu, bo chcę żyć godnie i wypracować
    to samemu, a nie jak socjaliści ukraść tym, którzy już coś osiągnęli.
    Zajmuje mi to sporo czasu i potrwa pewnie jeszcze przynajmniej 2 lata.
    Mógłbym zamiast tego po pracy odpalić netflixa, jęczeć jak jestem
    wyzyskiwany i domagać się kradzieży z kieszeni innych.