-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
eostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
l
Date: Wed, 26 Sep 2012 19:53:09 +0200
From: Slavekk <s...@g...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:15.0) Gecko/20120907
Thunderbird/15.0.1
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Znowu z Rosji
References: <50618102$1@news.home.net.pl> <k3s008$si1$1@news01.versatel.de>
<506185bc$1@news.home.net.pl>
<5061d88b$0$1302$65785112@news.neostrada.pl>
<k3t9rg$ott$1@mx1.internetia.pl>
<1...@4...net>
<k3u8ea$jub$2@node1.news.atman.pl> <k3ue7l$p0g$1@mx1.internetia.pl>
In-Reply-To: <k3ue7l$p0g$1@mx1.internetia.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 24
Message-ID: <5063416e$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.22.185.137
X-Trace: 1348682094 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1223 83.22.185.137:22451
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2466811
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-09-26 10:21, Mirek Ptak pisze:
> Dnia 2012-09-26 08:47, *WW* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
>> Przewody trakcyjne składając się z dwóch materiałów. Od dołu miedź, dla
>> kontaktu, od góry stal, dla wytrzymałości.
Bzdura
Przewody trakcyjne robi się z miedzi
Drut jezdny (to, po czym się ślizga pantograf pojazdu) typu Djp jest z
czystej miedzi, a DjpS ma minimalny dodatek srebra.
BTW niektórzy "trakcją" nazywają każdy przewód elektryczny wiszący w
powietrzu czyli to co normalni ludzie nazywają linią przesyłową. W
liniach o napięciu powyżej 1kV stosuje się przewody stalowo-aluminiowe
AFl. Ale nawet tu stal nie jest "na górze" tylko w środku - rdzeń
stalowy i oplot z drutów aluminiowych.
> Chyba na kolei - trolejbusowe są z miedzi (a przynajmniej były w latach
> 80/90). Miałem okazję oglądać taki z bliska w Lublinie. Po jakimś
> zwarciu tak się rozgrzały i wyciągnęły, że dotykały asfaltu
I do dzisiaj takie są, również na kolei
--Slawek
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=