  • Data: 2014-08-20 19:13:33
    Temat: Re: Znów kadrowanie...
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

    XX YY in news:b4906e17-52b6-4d0e-83df-409a6fc9f7aa@googlegrou
    ps.com
    > znakomite zdjecie.

    pewien problem w ogole ze zdjeciami z I ww polega na tym, na czym polega
    problem i z tym zdjeciem: raczej pod Verdun..., ale niektorzy pisza - bitwa
    nad Somma.
    ztcw i mam pewnosc na tzw 99%, to jednak Verdun (okolice -> Alamy).
    btw:
    w sieci , jak latwo sprawdzic, sa (tylko?) wersje foto o malej
    rozdzielczosci - 460 x 345 i to co widzisz, to screen z irfan :), ktory
    otworzyl 1536 x 1152 - wynik mojego przeskalowania z malenkiej sieciowej
    kopii... dobrze wyszlo. w kazdym razie - nie jest zle.

    > wlasciwie zdjecie Capy formalnie rzecz ujmujac jest slabe , ale ma
    > wymowe , taki jest przeciez sens fotografi reportarzowej - o tresc , sens
    > glownie chodzi. sprawy formalne sa trzeciorzedne.

    no i wlasnie dlatego - NIE jest slabe. A zaburzenia tradycyjnie pojmowanej
    estetyki kompozycji - wrecz zdaja sie niezbedne. W tym zdjeciu. Chocby. ok,
    to tyle o smierci (zdaje sie, ze w koncu rozstrzygneli/wyjasnili, ze nie
    jest ustawione...)
    Najogolniej: patrzysz - i nic nie przeszkadza, chociaz - tu stopa przycieta,
    tam reka, tam kawalek dloni, pol glowy widac... [pisze w ogole o tzw
    bledach],ale zdjecia sa swietne. Bo dobre zdjecie, to dobre zdjecie :) Jak
    sie trzymasz regul zastanych, to kubizmu nie wywalisz z rekawa.
    co nie znaczy, ze "klasyka" jest zla, mnie sie to na przyklad nawet podoba
    :) http://i.imgur.com/XUSvAmQ.png