  • Data: 2014-08-21 08:19:16
    Temat: Re: Znów kadrowanie...
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > pewien problem w ogole ze zdjeciami z I ww polega na tym, na czym polega
    >
    > problem i z tym zdjeciem: raczej pod Verdun..., ale niektorzy pisza - bitwa
    >
    > nad Somma.

    zdjecie jest dosyc znane.
    w literarurze, takze tej dostepnej przez internet podaja, ze to padajacy francuzki
    leutnant w bitwie pod Verdun.

    Gdyby sie okazalo ,ze to bylo jednak pod soma- zdjecie z tego powodu nie byloby ani o
    jote inne - lepsze /gorsze.

    krajobaz w obu wypadkach bylby podobny - do ok miliona lejow po pocikach na 2,5 km*2

    > kopii... dobrze wyszlo. w kazdym razie - nie jest zle.

    pod tym wzgledem jest nawet b.dobrze.

    jest projekt - nie chce mi sie szukac teraz linka- europejskie centrum fotografii ,
    czy cos w tym rodzaju . maja zbior zdjec z 1 wojy rowniez stereoskopowych z okopow.

    > no i wlasnie dlatego - NIE jest slabe. A zaburzenia tradycyjnie pojmowanej
    >
    > estetyki kompozycji - wrecz zdaja sie niezbedne.

    kadr jest przypadkowy - co nie jest zarzutem. w tych warunkach nie mial czasu na
    staranne kadrowanie . mnie nieco drazni ten kadr , nie odbieram tego jako dopelnienie
    tragicznej tresci - bylaby taka sama gdyby ujac inaczej.

    zdjecie spod verdun o takiej samej tresci odbieram jednak jako pelniejsze ,
    mocniejsze w wymowie . pewnie zadecydowal o tym tez przypadek - jest bardziej
    uporzadkowane. Gdybym musial wybierac np na konkurscie , ktore jest lepsze -
    wybralbym zdecydowanie to z Verdun - przy tej samej tresci zawazylby jednak wzgledy
    plastyczno-estetyczne ujecia. Fotografia to jednak wypowiedz na sposob plastyczny.
    tak jak z dwoch ksiazek opisujacych to samo zjawisko , wybralbym te , ktore
    jest...lepiej napisana.