  • Data: 2014-08-21 11:27:52
    Temat: Re: Znów kadrowanie...
    Od: bratart <f...@b...usun.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-21 10:12, Marek pisze:

    > zastanawiam... może inna pora dnia: wschód / zachód albo jakieś chmury
    > na niebie wystarczyłyby by dociążyć górę? Jednakże obawiam się w takim
    > przypadku efektu oczopląsu - powstają dwa konkurujące ze sobą obrazy na
    > jednym zdjęciu.

    Znając mechanikę, lub inaczej, to co z mechaniki oka pamiętam, bo
    przekułem to na własną filozofię i mogę się mylić popatrzymy na horyzont
    i zachód słońca. Od lewej do prawej. Następnie po skosie w dół, tam
    będzie pusto więc wzrok "poleci" w prawo i tam są kamienie. Tu znów oko
    wędruje do góry kadru. W oryginale trafia na niebieską pustkę wody, bez
    odczucia głębi (to może dlatego jest odczucie "pusto dość") i zaczynamy
    przyglądać się kamykom. Czasem uciekając w głębie. Analizujemy, że to
    kamienie nad wodą a nie pod i wrażenie głębi jest.

    Obecność chmur czy stateczku na horyzoncie odciąga wzrok od kamieni.
    Kolorowy zachód słońca sprawi, że na kamienie popatrzę mniej lub... będę
    skakał między kamieniami a zachodem. Oczopląs gwarantowany.

    Wniosek mi się nasuwa. Jeżeli chcę zainteresować treścią nie uciekam od
    przyjętych kanonów. Jeżeli formą - gwałcę zasady. Cała sztuka to pewna
    równowaga. Wstawienie tutaj mojego uporu tytułowania zdjęcia jest
    dociążeniem słabszej strony tej równowagi.

    No ale to już ciężka filozofia. Szczególnie, że na odbiór zdjęcia składa
    się bardzo dużo czynników. Nie ma co się pocieszać... rozmiar ma
    znaczenie. :D

    Zachód słońca (o ile kompas pozwoli) z odbiciem w wodzie. Refleks
    "prowadzący" oko po skosie w dół... ale zaraz, to już zupełnie inny
    temat, inne zdjęcie, inne odczucia, dużo więcej kolorów, świateł...
    materiał na następny odcinek. ;)

    Brat

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.