  • Data: 2014-08-21 13:37:09
    Temat: Re: Znów kadrowanie...
    Od: bratart <f...@b...usun.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-21 10:22, Marek pisze:

    > Łoł... nie spodziewałem się :-D Dowcip, który wymaga objaśnienia
    > przestaje nim być. Obawiam się, że uzyskaliśmy tu podobny efekt.
    > Musiałem napisać instrukcję oglądania zdjęcia aby było poprawnie odebrane.

    Nie wszystko da się porównać przez analogię. Jeżeli już, to jest to
    tylko kwiatek stylistyczny. Używany świadomie i celowo jest erystyką.
    Zaraz dowiodę, że się nie znasz na dowcipach i wyjdzie "na moje". :D

    Instrukcja oglądania to właśnie kanon. Zrobiłeś niebieską plamę z
    poupychanymi na krańcach obiektami, wzrok głupieje to... weź mi
    wytłumacz. Napisz jak to oglądać.

    To taki dowcip opowiedziany na pogrzebie. ;)

    Wczoraj wieczorem oglądałem film. Borgman, holenderska produkcja.
    Kompletnie nie byłem przygotowany psychicznie na gatunek - thiller
    surrealistyczny, groteska. Film w moim odbiorze był ciekawy ale nie
    wiedziałem o co chodzi, co miał autor do przekazania. Nie potrafiłem
    tego odcyfrować. Rzecz jasna zanim zobaczę film jestem ciekaw: tytułu i
    gatunku. O czym jest - to się zobaczy. Nie znałem gatunku. Obraz nie był
    gatunkowo jednoznaczny. Po seansie przyszły posiłki w postaci recenzji
    gdzieś z sieci. Wystarczyła mi informacja o gatunku i już "byłem w
    domu". Bardzo blisko przekazu autora. Niemal automatycznie przyszła mi
    do głowy nasza rozmowa. Poprzez analogię.

    Odbiorce trzeba trochę za rękę poprowadzić.

    Choć to już nieco inny temat to nie zawsze dla innej osoby jest
    oczywiste to co dla mnie. Dziwne tylko jest to, ze często laicka opinia
    jest bardziej konstruktywna niż wielogodzinne wywody znawcy. ;)
    Można się rozdrabniać ale w tym diabeł nocuje.

    Brat

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.