  • Data: 2020-07-16 10:51:05
    Temat: Re: Że kiedyś takie wynalazki chciało się produkować...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    2020-07-15 o 22:12 +0200, RadoslawF napisał:
> [...]

    Te szuflady byly w kilku wersjach ... wzajemnie niekompatybilne :-)

    >Dyskietka ZIP była jednak dużo wygodniejsza. Wrzucam pliki bez
    >zastanowienia, jak na "normalną" dyskietką, jak coś nie pasuje to
    >usuwam i robię inaczej. Przy wypalarce trzeba było nagimnastykować
    >się
    >bardziej, przemyśleć dobrze wybór

    ale CD byl wiekszy. Z czasem jak danych przybylo - ZiP byl za maly, a
    przemyslenie wyboru - mniej problematyczne.

    >a potem modlić się podczas wypalania by nie dostać 'buffer
    >underflow'.

    Przynajmniej od razu, a nie przy probie odtworzenia :-)

    Takie plyty mozna bylo czasem wykorzystac "na druga sesje".

    >Do tego napęd ZIP działał bezproblemowo w DOS (przynajmniej w wersji
    >IDE, taką miałem), jak wymienny dysk twardy z którego można było
    >bezpośrednio uruchamiać programy.

    Z CD w zasadzie tez mozna bylo, choc czasem program chcial cos zapisac
    w swoich danych.
    Pod Windows gorzej ... ale chwaliles DOS.

    >Jeśli dobrze pamiętam to jedna
    >dyskietka ZIP100 to był koszt 50 zł, więc w porównaniu do flopa 1.44
    >całkiem sensownie.

    Dodaj cene napedu ... i kup wiekszego twardziela :-)

    >No nie przyjęły, ale nie obwiniałbym za to CD-R, tylko raczej
    >USB które się nagle upowszechniło, wraz z pamięciami flash w
    >pendrajwach.

    Hm, jesli mnie skleroza nie myli, to zupelnie nie te czasy.

    ZIP, oraz magnetooptyki, byly po prostu dosc drogie, i bezposrednia
    konkurencja byl CD-R.
    Potem CD-RW, przenosne/kieszeniowe dyski ...

    Moze w pewnych kregach ZIP sie cieszyly powodzeniem i tam faktycznie
    pendrive wyparly.
    W Polsce w szerokich kregach malo tych ZIPow bylo.

    J.