  • Data: 2010-10-21 11:22:11
    Temat: Re: Zasilanie z gniazdka słuchawkowego
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Paź, 21:56, "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
    wrote:
    > Potrzebuj u y wyj cia s uchawkowego jako r d a zasilania. Nie potrzebuj
    > jakich du ych ilo ci energii, po prostu chcia bym uzyska napiecie sta e
    > 3,3 albo 5V i eby mo na by o pobra kilka-kilkana cie mA. Jeszcze nie
    > sprawdza em ile mW mo na wycisna z gniazdka s uchawkowego np. przeci tnej
    > kom rki, na razie interesuje mnie kwestia samego podniesienia napi cia. Czy
    > odpowiedni by by po prostu transformatorek mikrofonowy a za nim zwyk y
    > mostek diodowy z kondensatorem i ewentualnie jaki stabilizator LDO?

    Wyjasnij co potrzebujesz. Czy potrzebujesz uzyc samego gniazdka jako
    zrodla zasilania czy potrzebujesz uzyc gniazdka w konkretnym
    urzadzeniu jako zrodla zasilania dla jakiegos dziwnego rozwiazania.
    No i czy oprocz zasilania beda tam obecne jakies inne sygnaly.

    Od razu zajawie ci pare sugestii:
    Zastanow sie nad tym ze istnieja gniazdka "jack" mono, stereo i
    specyficzne 4 i 5 zlaczowe.
    O ile w przypadku mono zrobienie zasilania nie jest problematyczne o
    tyle w przypadku stereo warto sie zastanowic nad sposobem podlaczenia
    bo OIDP jest mozliwe zrobienie zwarcia przy poruszaniu wtyczka w
    przypadku niektorych gniazdek.

    Moze nie warto pchac sie w niestandardowe rozwiazania?