  • Data: 2023-02-20 08:32:37
    Temat: Re: Zakaz sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 r.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 19 Feb 2023 22:58:17 +0100, Shrek wrote:
    > No nie ma - może na alagro, ale to gówno z chin bez żadnych papierów.

    > Ale być może dlatego w poważnych hurtowniach ich nie ma:P

    Moze. Z tego co widze, to takie produkuje Philips i Osram - tzn
    mniejszej mocy. Chlodzenie moze tu byc problemem, jakbys chcial z 10W.

    P.S.
    https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-gy6-35-6w-45w-
    bialy-cieply-12369901015

    "Żarówki renomowanej firmy to sprawdzona jakość i najlepszy sposób na
    oszczędność pieniędzy."
    Renomowanej :-)

    > Generalnie ma być prawilnie - mają być papiery i żadna partyzantka.

    No ale szefowi tez zalezy, zeby miec dwóch ludzi wiecej pod sobą,
    chocby tylko mieli żarówki wymieniac :-)

    > A z czego będą biedni producenci żyli?

    Ale 20 lat to jest i teraz.
    Tzn pierwszy wlasciciel wymienia czesciej.

    > No chyba że z wynajmu bo ty nie
    > będziesz miał nic i będziesz szczęśliwy:P

    Wynajem/leasing samochodu popularny w paru krajach.

    > To dlaczego politycy postanowili popełnić efektowne sepuku, skoro rynek
    > by rozwiązał?

    Ale kto mówi, ze by rozwiazał?
    Producenci, gdyby mogli, to by nadal wypuszczali auta na gazniku,
    bo tak taniej. No chyba, ze prosty wtrysk juz tanszy niz dobry gaznik.

    A Ty ... kupił bys drozsze auto, żeby sąsiadom nie smrodzic?
    Na "Zachodzie" sie zdarzało.

    >>> https://www.benchmark.pl/aktualnosci/norwegia-nie-ch
    ce-juz-elektrykow-bo-sa-za-drogie.html

    > Dokładnie - norwegowie tak lubili elektryki tylko i wyłącznie dlatego,
    > że było to dyktowane systemem podatkowym. Skończyły się dopłaty
    > skończyla się miłość.

    Z drugiej strony podawanie wynikow za 2022 na poczatku 2023 roku nie
    dziwi.

    Ale ... ile Norwegowie kupili aut spalinowych w 2023?
    Bo wiedzac o podwyzce, to nie dziwi, ze wszyscy chetni postarali sie
    kupic samochody elektryczne w 2022.

    A 25% VAT to nie jest koniec norweskich podatkow, wiec ulga nadal jest
    spora.

    > Zobaczymy. Na razie nie kupują elektryków.

    Firmom VAT jest obojetny - to cos sie bedzie przedawac.

    > Ale lobbystom elektryków już tak. Przynajmniej tak kłamią:P

    Nawiasem mówiac - jest taki serial "Okupowani", na podstawie pomysłu
    Jo Nesbo, zaczyna sie od tego, ze Norwegia w trosce o ekologie
    wstrzymuje wydobycie ropy, i zostaja najechani przez Rosje, przy
    milczacej zgodzie UE.

    > Ale przynajmniej zachowywano kolejność - najpierw przepis potem
    > restrykcje. Teraz robili to na tłita i im głupiej tym lepiej.

    Od pewnego czasu DU sie publikuje najpierw w internecie,
    papierowe juz chyba malo kto widzi, wiec ten tłit to nie taki dziwny.
    Premier napisze, przed północą przepis pojawi sie na stosownym
    serwerze ...

    > A tłuszcza
    > przyklaskiwała i jak ktoś zapytał "zaraz przecież to bez sensu" to
    > wrzeszczała o szurach i nauce;) Takiego cyrku to jeszcze nie było.

    Na pewno nie bylo?
    Chyba bylo, tylko w innych dziedzinach.

    > No ale pieniążkami z monopoly bym chciał:P

    Pieniazki juz dawno wirtualne, na rachunku w banku :-)

    > Nie pracowałem zdalnie.

    Ktos sie musial dzieckiem opiekowac. Zona ?

    > No zawiadomienia o tym, że w związku z kowidem zaprzestają poboru
    > podatków nie dostałem. Musiało się zgubić na poczcie - może też zdalnie
    > robili:P

    Sasin rozeslal.

    Ale przedszkola sa płatne, wiec jak zamkneli i "kontynuowali nauke
    zdalnie", to ciekaw jestem, jak z opłatami :-)

    No ale nie spodziewam sie, aby kazali płacic, bo są granice absurdu
    :-)

    Z drugiej strony - zamkniecie szkół i przedszkoli to tez problem
    dla zakładów, bo pracownik małego dziecka nie zostawi.
    Ale z drugiej strony - to były wylęgarnie kowidu ?

    > I tak i nie. Często jest tak, że wystarczy pojechać 20 km dalej i jest
    > prawie od ręki.

    Niby tak, ale moze byc ciezko dojechac, szczególnie choremu.

    Ale ... jesli tam nie ma kolejki, to moze to kiepski lekarz jest?

    > Jest lepiej w 2020 po prostu zamknęli i nie było nic bo kowit:P Co nie
    > zmienia że dalej jest chujowo ale jednak przyjmują.

    Ale wczesniej tez było kiepsko.

    > No już można - co nie zmienia tego, że państwo jest odpowiedzialne za co
    > najmniej 100 tysięcy nadmiarowych zgonów niezwiązanych z kowidem. To
    > więcej niż kacapy stracili we wszystkich mogilizacjach na ukrainie.

    Ale oni u siebie tez kowida mieli.
    Ale moze jak u nas - głównie atakował staruszków i ZUS jest mu
    wdzięczny.

    > Finalnie po trzech miechach nie było żadnej istotnej korelacji między
    > stanem zaszczepienia a infekcją.

    Patrzyles po grupach wiekowych?
    Albo po ciezkosci choroby?

    > Biorąc pod uwagę, że z kalendarza
    > wychodziło, że większość drugą dawkę wzieła na wakacje, to w sezonie nie
    > było już żadnej zależności a jak jeszcze przyszedł omikron to w sumie
    > dziwne by było jakby szczepionka na szczep sprzed dwóch lat działała.

    On nie jest az tak bardzo rózny od poprzednich. Pare zmian w DNA.
    Ale ... skoro omikron tak mocno zaraźliwy, to zmiany mogą dotyczyc
    mechanizmu zarażania, a szczepionka tez moze tego dotyczyc.

    Szczepionka na omikrona sie w koncu pokazała?
    Tak trudno zrobic ... czy moze ktos stwierdzil, ze nie ma co placic -
    niech sie ta odmiana rozprzestrzenia i robi naturalną odpornosc za
    darmo ..

    > E tak "zaszczepieni nie będą zarażali bo nie będą zakarzeni" czy jakoś
    > tak:)

    To jedno, ale moze dzieki szybszej reakcji organizmu czlowiek emituje
    wirusa krócej i w mniejszej ilosci.

    > Ograniczenie transmisji opierało się właśnie o brak rozwoju
    > infekcji.

    A moze mimo infekcji wcale nie emituje, czy w jakiejs niegroznej
    formie ..

    > Zresztą w czasie kowida nigdy tego ograniczenia transmisji nie
    > udowodniono a i dane statystyczne temu przeczą.

    Ale tez trudno to wyciągnnąc z dostępnych danych.
    prędkosc wzrostu liczby chorych mierzyc ?

    > Dobrze pamiętam ja byłem w pełni zaszczepionym antyszczepem, tylko
    > dlatego że z numerków wychodziło że to nie działa przeciw zachorwaniom.
    > Ty też pamiętasz;) Spytaj ich czy zmienili zdanie i zamierzają przeprosić:)

    No to pytamy.
    Swoją drogą - jak to w innych krajach wyglądało?

    Są zagraniczne publikacje, z których wynika, ze szczepionka po 4-5
    miesiącach istotnie traci moc.
    Ale z drugiej strony - sie zbieglo z agresją omikrona.

    Ale ja o czym innym - bylo pare ostrych akcji antyszczepionkowcow,
    jakies wtargnięcie do domu dziecka itp.

    > No widzisz... Dziwne, powinno wyjść inaczej:P

    Zbieglo sie troche z dobrym okresem naturalnego spadku zachorowan.
    Czytam, ze okolo polowy Ukraincow było wtedy zaszczepionych,
    a druga połowa juz nie zamierzała sie szczepic.

    Mozliwe tez, ze z tego powodu tam juz wiekszosc przechorowala i byla
    odporna ... ale chyba nie - akurat mieli wzrosc zachorowan

    https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_in_U
    kraine

    Czyli ... to moze jednak szczepionki nas uratowały?

    > A to sorry.

    Z drugiej strony - przy dobrym recyklingu coraz mniej tej rudy
    potrzeba.

    J.