  • Data: 2017-07-24 16:53:41
    Temat: Re: Wzrost sprzedaży oleju napędowego o 26% w Orlenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2017-07-24 o 14:17, J.F. pisze:

    >Ambitniejsze.
    >Poniżej niewiele szczegółów:
    >http://www.orlen.pl/PL/BiuroPrasowe/Strony/Mobilne-
    laboratoria-dla-Krajowej-Administracji-Skarbowej.asp
    >http://www.mf.gov.pl/pl/ministerstwo-finansow/wiado
    mosci/aktualnosci/-/asset_publisher/M1vU/content/id/
    6020223

    Ambitniejsze, ale ciekaw jestem czemu to ma sluzyc.

    Celnicy beda badac jakosc ON ? Cos mi sie nie wydaje. No ale moze by
    wyeliminowali rosyjski zasiarczony ... tylko zakazu chyba nie ma.

    Niektorzy wwzoza olej "lekki" a deklaruja jako ciezki ? Byc moze,
    jesli na ciezki jest mniejszy podatek.

    Albo deklaruja jako biokomponenty ?

    A tu jeszcze taka ciekowstka
    http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/dzialalno
    sc/ceny-paliw-dla-potrzeb-vat

    P.S. Biopaliw juz nie ma ?

    >To podobno jakieś zmodyfikowane laboratoria, podobnych Orlen używa do
    >kontrolowania jakości paliw na swoich stacjach.

    Ciekaw jestem. Bo z jednej strony, wydaje sie, ze ich badania wymagaja
    odparowania probki paliwa - czemu nie, mozna i w samochodzie
    odparowac,
    a z drugiej strony sa i takie mierniki:
    http://shatox.com/catalog/i-4-octanetester.html

    ktore z jednej strony swietnie sie nadaja do przewozenia w pojezdzie,
    ale z drugiej - za rzetelnosc pomiarowa w swietle polskich przepisow
    bym nie reczyl

    >Żeby było ciekawiej to Orlen i KAS chwali się samochodami od miesiąca
    >a one jeszcze faktycznie nie zostały przekazane celnikom. Ale już na
    >dniach będą działać.

    Komunikat mowi, ze przekazano je KAS :-)

    >Co do reszty Twoich pytań, to nie znam odpowiedzi, ale spróbuję
    >pociągnąć za języki.

    Bardzo mnie ciekawi gdzie jest ta luka.
    Bo z jednej strony mamy sprzedaz krajowa i wzglednie latwo
    skontrolowac ile stacja sprzedaje i skad kupuje.
    No chyba, ze jakas mala prywatna stacyjka i sprzedaje bez paragonu
    fiskalnego.

    A z drugiej strony mamy zakup - na wschodniej granicy stoja celnicy i
    kontroluja, wydaje mi sie, ze od dawna.
    A na innych czuwa VIES i faktury importowe musza sie zgadzac.

    I trzeba dwie luki z dwoch stron znalezc.

    J.