  • Data: 2009-05-03 17:14:05
    Temat: Re: Wzmaczniacz operacyjny-kłopocik
    Od: "Aalbert" <i...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

    "p" <...@r...tu> wrote in message news:gtk8t9$gio$1@news.wp.pl...

    > Kiloomy są w sam raz
    > Ten mniejszy wg mnie nie powinien być mniejszy niż 10 Ohm ani większy niż
    > 100k, bo megaomowe oporniki będą przyczyną wrażliwości na wilgoć i
    > zakłócenia.

    Zrobiłem prototyp i chodzi :-) Sumowanie na 1k i 33k.
    Pozostała mi ostatnia sprawa, nutruje mnie to. Wyjście wzmacniacza
    doprowadzam do przetwornika w procesorku ale proceseorek jest w stanie
    udźwignąć -0.5V do Vcc+0.5 na dowolnej nóżce. Jest pewna szansa, że ktoś
    podłączy kabelki pomiarowe odwrotnie i zacznie mi to wzmacniać ujemne
    napięcia dając na port procka prawie pełne -5V zasilania z op-ampa.
    Mam to moje przesunięcie mierzące mi w dodatnich wartościach ale pod
    warunkiem, że dobrze podłączą wejście.

    Co z tym fantem zrobić? Czy dać kilka kOhm na wyjście między procek żeby
    nadmiar "minusa" się odłożył na dolnej diodzie w procku ? Dodać diodę własną
    na wyjściu?