    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 5 Nov 2023 07:18:51 -0800 (PST)
    Subject: Re: Wyświetlacz z interfejsem RGBTTL
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 5 listopada 2023 o 11:25:56 UTC+1 heby napisał(a):
    > Nie wiem, ale systemy w automatyce to często wyjątkowo przestarzałe
    > rozwiązania techniczne. Kompletnie nie zdzwiwłbym się, jak by po drugiej
    > stronie tego kolorowego wyświetlacza stał sobie Z80 w jakiejś
    > futurystycznej wersji.

    A w czym jest gorszy Z80 od x86 czy ARM?

    > Mała uwaga: prawie wszystkie wyświetlacze z hcync wcale nie musiały by
    > go mieć. Wszak po wsadzeniu x bitów do rejestru mógłby on automatycznie
    > zmienić wiersz.

    Ale wtedy byłaby sztywna liczba pixeli w linii.
    Jasne, że tak jest "najlepiej", ale czasem ktoś
    chce mieć "lepiej co innego".

    > A mają.
    >
    > Dziwne, nie? Wyglada jak by ktoś chciał na siłe udawać że jest CRT.
    > Ciekawe dlaczego.

    Dziwne?
    Zakładałem, że oczywiste.
    Kompatybilita przede wszystkim.
    Gorzej, ale taniej iłatwiej.
    Ale przede wszystkim możliwie.
    Ostatnia udana rewolucja to październikowa niestety
    (tzn. niestety że się ta udała, a nie niestety, że później już nie było).

    Po co DVI ma blanking periods?
    (Pomijając pytanie o DVI-A ;)
    Ale się przydało w HDMI do transmisji dźwięku
    (jak wcześniej do teletextu).

    > Aby nie trzeba było na gwałt wysyłać danych do wyświetlacza, mieszcząc
    > się w jakiś ramach czasowych jednej ramki obrazu albo wynikających z
    > obostrzeń kontrastu.
    >
    > Ponadto, skąd wnuiosek, że nie ma *jakiegoś* sterownika, nawet customowego?

    Hmm, no dałeś do myślenia.
    Rzeczywiście może być taki, co łapie do swojej pamięci obraz wysyłany po
    RGBTTL, dowolnie powolnie, i sam potem wyświetla.

    Ale to będzie mega wolnozmienne, bo nie ma szans innej zmiany obrazu
    niż wymiana po całości.

    > Nie ma to znaczenia, pytający nie użył takiej frazy, jak "RGBTTL".

    W moim intetnecie użył (hint: topic).

    > Czekamy na dokumentację, zgadywanie nie ma sensu.

    No coś jednak mozma osiągnąć
    Póki co z kategoryczne nie przeszliśmy do
    "Jak masz trampki Siemensa to tak" :>