  • Data: 2023-11-06 17:38:21
    Temat: Re: Wyświetlacz z interfejsem RGBTTL
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 5 listopada 2023 o 16:25:53 UTC+1 Mirek napisał(a):

    > https://www.digimax.it/media_import/DISPLAY/ROCKTECH
    /TFT%20LCD/RK043HN01HS-T/RK043HN01HS-T_DS_001.pdf

    No to wg mnie nie będzie świecił, trzeba mu wciąż dosyłać pixele w tempie mniej
    więcej 9MHz
    (albo 27MHz, jeśli się chce zamiast 24 linii "danych" mieć tylko 8 - ale nie
    doczytałem
    jeszcze, jak trzeba przeprogramować sterownik, żeby w tym trybie dobrze wyświetlał).

    "Sterownik" wg mnie jest tylko do odbioru danych i sterowania LCD, pamięci nie ma
    (oprócz "pamięci" jednej linii).

    Choć ma możliwość zmiany pewnych parametrów przez I2C lub SPI.
    Najbardziej mnie zastanawia, co to może być to "OTP".
    Napisane, że ma "multi-OTP circuit"
    i że są
    "Multi-OTP Adjustable Parameters
    - 7-bit for VCOM offset adjustment
    - 7-bit ID1/ ID2/ ID3 for user use"

    Ale cały internet milczy na temat tego, co to jest.

    Aha, ważne - wyświetlacz jest na 3,3V, więc nie podłączaj do 5V!!!

    Sam "sterownik" SC7283 - fajny chip, 1628 padów :)
    Ale też mnie zastanawia to, że piszą, że max rozdzielczość to 480*RGB(H) * 272(V),
    a w wyjściach jest:
    - source outputs: 720 channels
    - gate outputs: 544 channels

    To 544 gates to jest 272*2 - ale w sumie po co razy 2, choć może ciekły kryształ tak
    potrzebuje.
    Ale to 720 sources to dziwne, 480*1,5 - czemu *1,5, a nie *3?
    Choć "w sumie" to jest *1,5*2=*3 - czyli tyle, ile jest pixeli:
    391680=480*3*272=720*544.